ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بودجه 3.1 میلیارد دلاری امنیت سایبری آمریکا

| سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

کاخ سفید اعلام کرد به منظور تقویت امنیت سایبری در این کشور بودجه کلان 3.1 میلیارد دلاری در نظر گرفته؛ امری که نشانگر استفاده گسترده از سیستم ها و خدمات دیجیتال در این کشور و ضعف امنیت آنهاست.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، دولت آمریکا بنیادی موسوم به صندوق مدرن سازی فناوری اطلاعات را به منظور اجرای طرح اقدام ملی در حوزه امنیت سایبری تاسیس کرده و قصد دارد از این طریق بر چالش های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه مذکور غلبه کند.

این بودجه صرف تقویت امنیت شبکه های رایانه ای، برطرف کردن آسیب پذیری های خطرناک نرم افزاری و سخت افزاری، تقویت سیستم های شناسایی و تصدیق هویت و محدود کردن افرادی خواهد شد که به سیستم های حساس دیجیتال دسترسی دارند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد دولت فدرال آمریکا از سیستم های رایانه ای و نرم افزارها و برنامه ها و زیرساخت هایی استفاده می کند که بسیار هزینه بر هستند، اما استفاده از آنها برای مقابله با حملات هکری پیچیده دشوار است.

در حال حاضر نهادها و سازمان های مختلف دولتی در آمریکا 36 میلیارد دلار که برابر با 71 درصد از کل بودجه آنها در حوزه فناوری اطلاعات است را صرف نگهداری و تداوم استفاده از سیستم های قدیمی خود می کنند و این امر توان آن ها برای صرف بودجه برای ایمن سازی شبکه ها و رایانه هایشان را محدود می کند.

قرار است بخشی از این بودجه هم به استفاده از رایانه های جدید و افزایش کارآیی سیستم های فناوری اطلاعات اختصاص یابد. هیاتی مستقل و متشکل از متخصصان در آمریکا اولویت های این طرح مدرن سازی تجهیزات را مشخص خواهند کرد.

  • ۹۵/۰۱/۲۴

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">