ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بومی‌سازی ارزهای دیجیتال نیازمند اقدامی عاجل

| سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر

نائب رییس کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران در حاشیه جلسه این کمیسیون بومی سازی ارزهای دیجیتالی را اقدامی لازم و ضروری قلمداد کرد که نباید در اجرای آن تعلل شده و می‌بایست همین الان جهت ایجاد آن اقدامی عاجل صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، عبدالرضا نوروزی نائب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد و رسانه اتاق بازرگانی ایران در خصوص ارز دیجیتال  و برخوردهای صورت گرفته با آن اظهار داشت: باید بگویم ما به صورت ریشه‌ای با ورود تکنولوژی‌های جدید مشکل داشته‌ایم که برخوردهای سلبی صورت گرفته با فکس ، ویدیو، اینترنت و امروز تا حدودی ارزهای دیجیتال بخشی از آن هستند.

وی با اشارره به لزوم توجه بیشتر به عرصه ارزهای دیجیتال در کشور افزود: به نظرم ما باید برای فناوری‌های جدید مثل ارز دیجیتال تیم‌های کارشناسی داشته باشیم که به موازات آنکه یک فناوری دارد وارد بازار می‌شود  روی آن کار کرده و تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود:  ارزهای دیجیتال امکانی است که نمی‌توان جلوی آن را گرفت و حتی اگر امروز این فناوری مورد استفاده قرار نگیرد در نهایت تا چند سال آتی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا از آن استفاده می‌کنند. 

نائب رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی در ادامه تاکید بر لزوم بومی‌سازی ارزهای دیجیتال داشته و ابراز داشت : نظر من بر این است که هر سیستمی که وارد کشور می‌شود لازم است که بومی‌سازی نیز بشود و ارز دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست و امکان بومی‌سازی ارز دیجتیال نیز در کشور وجود دارد؛ اما نباید این اتفاق زمانی بیفتد که کار از کار گذشته است لذا می‌بایست در این خصوص اقدام عاجل صورت گیرد.

نوروزی با ذکر قابلیت‌های ارزهای دیجیتال ادامه داد: ارز دیجیتال این امکان را دارد که سرعت تراکنش‌ها را بالا برده و واسطه‌ها را حذف کند و کارش را نیز با حداقل کارمزد انجام می‌دهد. شاید در این بین دغدغه‌هایی از سوی وزارت اقتصاد برای رصد تراکنش‌ها در استفاده از ارز دیجیتال وجود داشته باشد و احتمال پولشویی و یا دور زدن پرداخت مالیات را در پی داشته باشد که البته تمام این نگرانی‌ها اگرچه صحیح است اما با بررسی کارشناسانه و ارایه راهکارهای مناسب قابل حل است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">