ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بیکارها کارت اعتباری می‌گیرند

| سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱ ق.ظ | ۰ نظر

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون،کار و رفاه از اجرای طرح کارت اعتباری مهارت آموزش و شغل‌یابی در کشور خبر داد و گفت‌: پایگاه اطلاعاتی کارجویان و شاغلان ایجاد خواهد شد.

علی‌اکبر لبافی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بحث راه‌اندازی صندوق‌های خرد اظهار داشت: یکی از راه‌های تأمین منابع مالی مشاغل کم‌هزینه از این راه تأمین خواهد شد و می‌تواند پاسخگوی نیازها باشد که طرح آن در حال نهایی شدن است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص نقشه توسعه کارآفرینی گفت: این نقشه تهیه و تدوین شده و به کمیسیون اجتماعی دولت برای بررسی ارسال شده است تا در نهایت پس از تأیید به مجلس ارائه شود.

وی افزود: از دیگر مباحث در حال پیگیری، کارت اعتباری مهارت‌آموزی و شغل‌یابی است.

لبافی تأکید کرد: این کارت به عنوان بانک اطلاعاتی کاملی از کارجویان بوده که طی چهار مرحله تکمیل می‌شود که مرحله اول مربوط به کارجویان، مرحله دوم همه شاغلین کشور و مرحله سوم و چهارم مربوط به متقاضیانی است که در سال‌های بعد به بازار کار ملحق خواهند شد.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اکنون بانک اطلاعاتی کامل و جامعی در این راستا ایجاد خواهد شد که اطلاعات افراد به صورت شناسنامه‌ای، مهارتی، آموزشی در قالب این کارت تعریف خواهد شد و هر خدماتی که بخواهد استفاده کند در آن ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول این طرح به صورت آزمایشی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و کاریابی‌ها اجرا شده است، تصریح کرد: بانک عامل این طرح، بانک رفاه کارگران خواهد بود تا در راستای شبکه ملی بازار کار، این برنامه اجرایی شود.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این کارت‌ها به صورت شناسنامه‌ای الکترونیکی خواهد بود که تمامی موارد فوق را دربرمی‌گیرد.

لبافی در پاسخ به این سؤال که آیا اجرای این طرح و ارائه کارت به کارجویان می‌تواند نقشی در حل مشکلات و یا ساماندهی بیکاران را به همراه داشته باشد؟ بیان داشت: دنبال این هستیم که هیچ هزینه‌ای از کارجویان در قبال دریافت این کارت گرفته نشود و این موضوع در راستای اجرای طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهد بود.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در صورتی که قرار باشد خدماتی حمایتی مالی، بیمه‌ای، آموزشی و مهارتی به کارجویان ارائه شود، قطعاً از طریق این کارت صورت خواهد گرفت.

  • ۹۲/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">