ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بی‌اطلاعی سازمان IT از طرح نظام مهندسی IT

| دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تا زمانیکه طرح نظام مهندسی فناوری اطلاعات در مجلس اعلام وصول نشود نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد؛ در ثانی نمی‌دانم این طرح همان پروژه وزارت ارتباطات در سال ۸۵-۸۶ است یا خیر.

رضا باقری اصل در گفت‌وگو با تسنیم، در ارتباط با طرح تشکیل نظام مهندسی فناوری اطلاعات که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، اظهار کرد: این طرح هنوز اعلام وصول نشده است اما اگر هر زمان از ما خواستند که نظر دهیم، اعلام نظر خواهیم کرد.

وی همچنین درباره نظر سازمان فناوری اطلاعات با این طرح گفت: اینکه تشکل منسجمی در حوزه فناوری اطلاعات پا بگیرد و از ظرفیت تشکل‌های قبلی خوب استفاده کند، قطعا مورد علاقه ماست.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین درباره اینکه با وجود سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که عمر ده ساله آن حاکی از نو پا بودنش است، باز هم به چنین نظامی نیازمندیم؟، گفت: باز هم تکرار می‌کنم که با تشکیل نهادی که این عرصه را بیشتر به رسمیت بشناسد و از تمامی ظرفیت‌های تشکل‌های قانونی ایجاد شده در این حوزه استفاده کند، موافق هستیم.

او در ارتباط با اینکه اگر نظام مهندسی فناوری اطلاعات شکل گیرد و با توجه به تعاریفی که شما ارائه دادید، به نوعی نهاد بالادستی حوزه IT می‌شود؟، نیز گفت: تا زمانیکه این طرح اعلام وصول نشود نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد. این طرح با اعلام وصول شدن رسمیت می‌یابد و من هم در آن زمان اظهار نظر خواهم کرد.

باقری اصل درباره اینکه با موافقت دولت نسبت به تصویب این طرح، پیش از این موضوعاتی از این دست در دولت مطرح بوده است؟، عنوان کرد: چنین نظامی به عنوان یکی از تکالیف محوله شورای عالی فناوری اطلاعات در سال 85-86 به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که در آن زمان اداره کلی در این وزارتخانه مشغول انجام کارهای آن بود.

وی افزود: تا زمانیکه خروجی این طرح در نیاید، نمی‌دانم طرح نظام مهندسی فناوری اطلاعات با پروژه‌ای که در وزارت ارتباطات یا سازمان فناوری اطلاعات ایران بوده یکی هست یا خیر.

  • ۹۳/۱۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">