ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بی‌توجهی ۳۳درصد نهادهای جهانی به جنگ سایبری

| چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۱، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناسان عنوان کردند که 33 درصد از سازمان‌های جهانی تهدید جنگ سایبری را جدی نمی‌گیرند.

شرکت دارایی و امنیت آرمیس (Armis) گزارش وضعیت جنگ سایبری و روند آرمیس را در سال 2022-2023، نشان دهنده احساسات متخصصان فناوری اطلاعات و امنیت جهانی، منتشر کرد.

این مطالعه نظرات بیش از 6000 پاسخ‌دهنده جهانی را در صنایع مختلف از جمله مراقبت‌های بهداشتی، زیرساخت‌های حیاتی، خرده‌فروشی، زنجیره تأمین و لجستیک و غیره به اشتراک می‌گذارد.

کارشناسان معتقدند که جنگ روسیه و اوکراین نه تنها به طرز غم‌انگیزی زندگی افراد بی‌شماری را در یک کشور مستقل به هم ریخته است، بلکه باعث ایجاد موج‌های شوک ژئوپلیتیکی جنگ سایبری شده که در آینده قابل پیش‌بینی طنین‌انداز خواهد شد. اهداف امروز بسیار فراتر از سطوح بالاتر دولت‌های مخالف است. هر سازمانی یک قربانی بالقوه، با زیرساخت‌های حیاتی و نهادهای با ارزش در بالای لیست، است.

نادر اسرائیل (Nadir Izrael)، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران آرمیس، گفت : «جنگ سایبری آینده تروریسم روی استروئیدها است، که یک روش حمله مقرون به صرفه و نامتقارن را ارائه می‌دهد که مستلزم هوشیاری و هزینه مداوم برای دفاع در برابر آن است. جنگ سایبری مخفی به سرعت در حال تبدیل شدن به گذشته است. ما اکنون شاهد حملات سایبری گستاخانه‌ای از سوی دولت‌ها هستیم که اغلب با هدف جمع‌آوری اطلاعات، مختل کردن عملیات‌ها یا نابودی کامل داده‌ها انجام می‌شوند. براساس این روندها، همه سازمان‌ها باید خود را اهداف احتمالی بدانند. برای حملات جنگ سایبری و بر این اساس دارایی‌های آنها را ایمن کنید.»

 

یافته‌های کلیدی جهانی از گزارش وضعیت جنگ سایبری و روند آرمیس 2022-2023 عبارتند از :

  • یک سوم (33 درصد) از سازمان‌های جهانی تهدید جنگ سایبری را جدی نمی‌گیرند و نسبت به تأثیر جنگ سایبری بر کل سازمان خود بی‌تفاوت یا بی‌توجه هستند و همین امر فضایی برای شکاف‌های امنیتی باقی می‌گذارد.
  • نزدیک به یک چهارم سازمان‌های جهانی (24 درصد) احساس می‌کنند برای مقابله با جنگ سایبری آمادگی لازم را ندارند. حتی هنوز هم، پایین‌ترین عنصر امنیتی از نظر متخصصان فناوری اطلاعات، جلوگیری از حملات دولتی (22 درصد) است.
  • بیش از 3 مورد از هر 5 نفر (64 درصد) متخصصان فناوری اطلاعات و امنیت که مورد بررسی قرار گرفتند، با این جمله موافق بودند که «جنگ در اوکراین تهدید بزرگ‌تری برای جنگ سایبری ایجاد کرده است.»
  • بیش از نیمی (54 درصد) از متخصصانی که تنها تصمیم گیرنده امنیت فناوری اطلاعات هستند، گفتند که در مقایسه با 6 ماه قبل، بین ماه می و اکتبر 2022، فعالیت‌های تهدید بیشتری را در شبکه خود تجربه کرده‌اند.
  • بیش از نیمی (55 درصد) از متخصصان فناوری اطلاعات مورد بررسی، با این جمله موافق بودند که «سازمان من پروژه‌های تحول دیجیتال را به دلیل تهدید جنگ سایبری متوقف کرده است.» این درصد در کشورهای خاص، از جمله استرالیا (79 درصد)، ایالات متحده (67 درصد)، سنگاپور (63 درصد)، انگلستان (57 درصد) و دانمارک (56 درصد)، حتی بالاتر است.
  • هنگامی که از متخصصان فناوری اطلاعات در سطح جهانی در مورد سیاست سازمانشان در مورد پرداخت باج در صورت حمله باج‌افزاری پرسیده شد، در پاسخ‌های خود اختلاف نظر داشتند. 24 درصد از پاسخ دهندگان نشان دادند که سازمان آنها همیشه باج را پرداخت می‌کند؛ 31 درصد گفتند که سازمان آنها فقط زمانی پرداخت می‌کند که داده‌های مشتری در معرض خطر باشد، 26 درصد گفتند که سازمان هرگز پرداخت نمی‌کند و 19 درصد گفتند که بستگی دارد.
  • کمی بیش از 3 چهارم (76 درصد) متخصصان فناوری اطلاعات مورد بررسی موافق هستند که هیئت مدیره در پاسخ به تهدید جنگ سایبری فرهنگ سازمان خود را نسبت به امنیت سایبری تغییر می‌دهند.
  • تقریباً 4 نفر از هر 5 مورد (78 درصد) متخصصان فناوری اطلاعات مورد بررسی گفتند زمانی که به رویدادهای ناگهانی جهانی اخیر و جاری (مانند همه‌گیری، درگیری اوکراین و غیره) فکر می‌کنند، این احتمال وجود دارد که شرکت آنها بیشتر از بودجه خود را در امنیت سایبری سرمایه‌گذاری کند. تقریباً 2 مورد از هر 5 نفر (37 درصد) فکر می‌کنند که این امر بسیار محتمل است.

داده‌های اختصاصی پلتفرم اطلاعاتی و امنیتی دارایی آرمیس جمع‌آوری‌شده از اول ژوئن ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر همان سال تأیید کرد که روندهای ذکر شده کند نشده، بلکه بدتر شده‌اند.

فعالیت‌های تهدید علیه پایگاه مشتریان جهانی آرمیس از سپتامبر تا نوامبر گذشته در مقایسه با 3 ماه قبل 15 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، آرمیس بیشترین درصد فعالیت‌های تهدید علیه سازمان‌های زیرساختی حیاتی را شناسایی کرد و سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی در مقایسه با صنایع مختلف در رتبه دوم قرار گرفتند.

آرمیس از 6021 متخصص فناوری اطلاعات و امنیت در شرکت‌هایی با بیش از 100 کارمند در سراسر ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، اسرائیل، ایتالیا، دانمارک و هلند نظرسنجی کرد.

آرمیس در کنفرانس جهانی سایبرتک (Cybertech Global TLV 2023)، که هفته آینده در اکسپو تل‌آویو برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

منبع: سایبربان

  • ۰۱/۱۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">