ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاخیر ایرانسل تقصیر رگولاتوری است

| چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۲۳ ق.ظ | ۰ نظر

یک کارشناس مخابرات یکی از دلایل اصلی در دیر واگذار شدن سیم کارت‌های اپراتور دوم را تاخیر در صدور عدم تداخل فرکانس به این شرکت اعلام کرد و گفت: ایرانسل باید زمان بسیاری را صرف چک کردن این فرکانس‌ها کند و این شرکت 9 ماه پس از صدور گواهی باید شروع به کار کند.

این کارشناس مخابرات در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ابلاغ بند " ج" اصل 44 سیاست قانون اساسی اظهارداشت: با ابلاغ این بند بسیاری از شرکتهای داخلی برای حضور در عرصه تولید امیدوار تر شده‌اند.

وی ادامه داد: بخش مخابرات نیز باید با توجه به این بند قانون اساسی عرصه را برای حضور بیشتر بخش خصوصی و غیر دولتی فراهم کند.زمینه و بستر‌سازی برای حضور بخش خصوصی در عرصه مخابرات و بویژه تلفن همراه نیازمند اجرای دقیق بند " ج" اصل 44 قانون اساسی و عدم گسترش حضور دولت در این بخش است.

این کارشناس مخابرات به بحث واگذاری سیم کارتهای اعتباری از سوی دولت اشاره و عنوان کرد: باید توجه داشت که این کار اگر از سوی اپراتور اول صورت گیرد خلاف تمام شعارهای دولت مبنی بر حضور بخش خصوصی و غیر دولتی در این زمینه است زیرا اکنون تالیا در حال واگذاری سمی کارت اعتباری است.

وی در ادامه به اپراتور دوم تلفن همراه اشاره و افزود: قرار است که اپراتور دوم تلفن همراه که ایراسنل مجری آن به شمار می‌رود، تا پایان امسال 5/2 میلیون سیم کارت 150 هزار تومانی عرضه کند.

این کارشناس مخابرات با بیان اینکه این اپراتور در روند کاری خود و عمل به تعهدات با مشکلات مواجه شده است، گفت: متاسفانه یکی از دلایل اصلی تاخیر در واگذاری سیم کارت‌های این اپراتور صدور عدم تداخل فرکانس در ماه گذشته به این شرکت باشد. و ایرانسل باید زمان بسیاری را برای چک کردن این فرکانس‌ها کند.و اپراتور دوم 9 ماه پس از صدور گواهی باید شروع به کار کند.

وی تصریح کرد: دولت برای اینکه میدان بیشتری به بخش خصوصی و غیر دولتی دهد باید همکاری و تعامل بهتری با این بخشها داشته باشد.

  • ۸۵/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">