ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل تعاونی پیشگامان کویر یزد که سال گذشته موافقت اصولی ایجاد نخستین بانک آنلاین را از بانک مرکزی دریافت کرده در مورد آخرین وضعیت راه اندازی این بانک گفـت: به دلیل نبود زیرساختهای فنی نخستین بانک الکترونیکی کشور فعلاً فعالیت خود را آغاز نمی کند.

محمدرضا رضایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه بانک الکترونیکی مفهومی متفاوت از بانکداری الکترونیکی دارد ، اظهار داشت: در بانک الکترونیک به دلیل آنکه تمامی خدمات به صورت آنلاین ارائه می شود و هیچ شعبه فیزیکی وجود ندارد و تمامی مبادلات مالی آن به صورت مجازی انجام می گیرد نیازمند تدوین برخی رویه ها و دستورالعمل های حقوقی و فنی در مباحث احراز هویت ، امنیت و امضای الکترونیکی هستیم که تاکنون از سوی بانک مرکزی ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات موردنظر برای راه اندازی بانک الکترونیکی از سوی تعاونی پیشگامان کویر یزد انجام شده، ادامه داد: بانک مرکزی اعلام کرده که تا زمانی که زیرساختهای فنی و مباحث امنیتی این بانک را تدوین نکند اجازه فعالیت نخواهیم داشت و باید صبر کنیم.

مدیرعامل تعاونی پیشگامان کویر یزد با بیان اینکه آینده به سمت بانکهای الکترونیک در حرکت است و بانکها دیگر شعبه فیزیکی نخواهند داشت، گفت: تعاونی پیشگامان کویر یزد برای ایجاد بانک الکترونیک به بانک مرکزی ضمانت نامه ارائه داده و حتی مبلغ 70 میلیارد تومان نیز به حساب این بانک پول واریز کرده است اما به دلیل نبود دستورالعمل مشخص برای اجرای این طرح این مبلغ بلوکه شده است.

وی اضافه کرد: زیرساختهای بانک الکترونیکی از نظر بانک مرکزی آماده نشده است و تا زمانی که این زیرساختها آماده شود بانک مرکزی اجازه تاسیس بانک تجاری و موسسه مالی اعتباری را به ما داده است.در این راستا نیز ما قصد داریم موسسه مالی اعتباری تاسیس کنیم که 70 درصد خدمات آن به صورت الکترونیکی ارائه شود.

به گزارش فارس بستر اصلی بانک الکترونیک براساس وب بوده و تمامی خدمات و امور بانکی اعم از افتتاح حساب و پرداخت و دریافت در این بانک از طریق فضای مجازی شامل اینترنت، تلفن بانک، موبایل بانک و خودپرداز صورت می گیرد.

خدمات بانکداری الکترونیک که هم اکنون از سوی بانکهای کشور انجام می شود تنها بخشی از بانک الکترونیک است . تاکنون بستر حقوقی و ساختار مشخصی در کشور برای این نوع بانک صورت نگرفته و مباحث امنیتی و حقوقی مهمترین مسئله ایجاد بانک الکترونیک است که باید به آن پرداخته شود.

  • ۹۰/۰۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">