ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک مقام مسئول با اشاره به تاخیر چند ساله در راه اندازی سامانه پرونده های قاچاق، گفت: این سامانه در حوزه بازدارندگی قاچاق تاثیر بسزایی می تواند داشته باشد.

حمیدرضا دهقانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص سامانه پرونده های قاچاق، اظهار داشت: از ۱۰ سامانه اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تنها سامانه پرونده های قاچاق که راه اندازی آن بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است راه اندازی نشده است.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه چندین سال است پیگیر راه اندازی این سامانه هستیم، گفت: سازمان تعزیرات می گوید برای اجرا بودجه ای نداریم که این اعلام نیاز صورت پذیرفته تا سازمان برنامه و بودجه به نحوی، از ردیف تبصره ۴ ماده ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بودجه ای را برای سازمان تعزیرات در نظر بگیرد.

وی تاکید کرد: این سامانه در حوزه بازدارندگی قاچاق تاثیر بسزایی می تواند داشته باشد زیرا بخشی از زحماتی که می کشیم منتج به ایجاد پرونده در حوزه مقابله می شود و حکم متناسب با جرم می تواند بازدارندگی و پیشگیری مناسبی داشته باشد.

دهقانی نیا با بیان اینکه در حوزه مقابله، بر اساس قانون، قوه قضاییه موظف به ایجاد پایگاه محکومین قاچاق است، گفت: در حوزه پرونده ها در مقوله مقابله با قاچاق، موارد مربوط به مستندات و تاریخچه پرونده باید در جایی ثبت شود زیرا صدور حکم برای قاچاقچی حرفه ای متفاوت است؛ اگر بخواهیم متوجه شویم مجرم قاچاقچی حرفه ای است یا خیر باید پایگاه اطلاعات محکومین قاچاق قوه قضاییه کنار سامانه پروندهای سازمان تعزیرات بنشیند تا میزان بازدارنده بودن حکم های صادره، زمان رسیدگی به پرونده و ... شفاف باشد.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: پی گیر هستیم راه اندازی سامانه پرونده های قاچاق امسال به نتیجه برسد چراکه در حال حاضر نیز با تاخیر چند ساله مواجه هستیم.

 

توسعه طرح رجیستری به ۴ قلم کالایی دیگر

حمیدرضا دهقانی نیا در ادامه در خصوص طرح رجیستری، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار بر توسعه طرح رجیستری به ۴ قلم کالایی دیگر است.

وی افزود: این کالاها شامل مبدل تلفن سیار به ثابت، بارکداسکنر بر پایه سیم کارت، ساعت هوشمند بر پایه سیم کارت و تبلت بر پایه سیم کارت است.

وی ادامه داد: این دستگاه ها با محوریت سیم کارت کار می کنند از این رو شامل رجیستری می شوند البته این کالاها برا ی مصرف کننده ها چندان در برگیری ندارند.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: قبل از سال با اولویت بندی که در کمیته راهبری استخراج شود، این موضوع اجرایی می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">