ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر رسته فناوری اطلاعات طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار از تاسیس بنیاد فناوری های نوین در حوزه کسب و کارهای فرهنگی، گردشگری و هنری در آینده نزدیک خبرداد.

محمد عبده ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از رویکردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه توسعه کسب و کارها، نهادسازی است که این موضوع در قالب طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:نتیجه این سیاستگذاری، در سال جاری به تدریج به بار نشست به طوری که در حوزه های فناوری چند نهاد ملی در قالب حمایت از استارت آپ ها ایجاد شده است. این نهادها با سیاستگذاری دولت توسط بخش خصوصی ایجاد می شوند که دولت به عنوان تسهیل گر ورود کرده است.

مدیر رسته فناوری اطلاعات طرح تکاپو افزود: طی دو ماه گذشته دو بنیاد ملی در دو حوزه «تولید محتوای دیجیتال» و «توسعه فناوری های نوین در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاک چین» راه اندازی شد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: علاوه بر این، به زودی بنیاد فناوری های فرهنگی فعالیت خود را آغاز می کند. این بنیاد به فناوری هایی که به توسعه صنایع خلاق مانند صنایع دستی، گردشگری، نشر، موسیقی، و حوزه های مرتبط منتج می شود، کمک می‌کند.

ابطحی درباره زمان افتتاح این بنیاد گفت: همزمان قرار است در ۶ تا ۸ استان دفاتر استانی این بنیاد فعالیت خود را آغاز کنند به همین دلیل در حال تمهید مقدمات استانها هستیم که امیدواریم طی دو هفته آینده مقدمات آغاز فعالیت بنیاد فناوری های فرهنگی، هنری و گردشگری در کشور را فراهم کنیم.

مدیر رسته فناوری اطلاعات طرح ملی تکاپو همچنین از آمادگی برای ایجاد یک نهاد پشتیبان از کسب و کارهای روستایی در همین قالب خبرداد و گفت: قطعا کسب و کارهای روستاها از دو بعد ورود مشاغل نوین و خدمات قابل بررسی هستند که این آمادگی وجود دارد تا در صورت مشارکت فعالان کسب و کارهای مناطق روستایی یک نهاد پشتیبان مشاغل در این زمینه ایجاد کنیم.

  • ۹۸/۰۹/۲۰

وزارت کار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">