ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تامین اینترنت کشور از 13 نقطه مرزی

| چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تامین پهنای باند اینترنت کشور از طریق 13 نقطه مرزی در شمال و جنوب کشور، گفت: در حال حاضرپهنای باند اینترنت از شمال کشور که به اروپا نزدیک است و کیفیت بهتری دارد تامین می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، «محمد جواد آذری جهرمی»افزود: تامین پهنای باند براساس استراتژی های قیمتی، کمیتی و کیفیتی در شمال و جنوب کشور اتفاق می افتد.
وی افزود: در گذشته بیش از 80 درصد پهنای باند از جنوب کشور تامین می شد. اما در دوره جدید این نسبت تغییر پیدا کرد به طوریکه در حال حاضر 60 درصد پهنای باند اینترنت از شمال و 40 درصد از جنوب تهیه می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهارداشت: در شمال پهنای باند تامین شده از سوی مرز با کشورهای ترکیه، ارمنستان و آذربایجان در بازار رقابتی و کیفیتی تامین می شود.
معاون وزیر ارتباطات در مورد این تغییر نسبت اظهارداشت: این تغییر نسبت تامین پهنای باند به این دلیل بد که فاصله مرز جنوبی کشور از چابهار تا اروپا 120 میلی ثانیه می شود. در شرایطی که از ترکیه و ارمنستان این فاصله به 60 میلی ثانیه می رسد.
وی افزود: برای مثال برای بهبود کیفیت 10 میلی ثانیه، سرمایه گذاری های کلانی نیاز است بنابراین مقرر شد پهنای باند اینترنت از شمال کشور تامین شود.
جهرمی با اشاره به اینکه هنوز 40درصد پهنای باند مورد نیاز از جنوب کشورتامین می شود، چراکه از نظر تنوع در تامین پهنای باند این امر ضروری است، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت انتقال 120 گیگ محتوای شرکت عراق را شرکت ارتباطات زیرساخت انجام می دهد و آن را به اروپا منتقل می کند.
وی ادامه داد: بنابراین می توان گفت مسیر عراق به اروپا از ایران می گذرد علاوه بر این بخشی از بازار افغانستان برای انتقال ترافیک را ایران تامین می کند که این مقدار بیش از 40درصد ظرفیت بازار افغانستان است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: مذاکراتی برای تامین بخشی از ظرفیت ترافیک کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شده اما هنوز قراردادی منعقد نشده است و همچنین مذاکراتی برای انتقال ترافیک به کشور هندوستان انجام شده ا ست.
گفتنی است مطابق ماده 35سند برنامه ششم توسعه ، ایران باید در پایان این برنامه، به سهم مناسبی در منطقه برسد و در ماده 83 بند الف اشاره شده که وزارت ارتباطات، ظرفیت ترانزیت ارتباطات را به 30 ترابیت توسعه دهد که این به معنی است که باید افزایش 60 برابری داشته باشیم .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">