ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پس از اتمام ضوابط و دستورالعمل اجرایی صدور پروانه‌ی عرضه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان خدمات اینترنت تلاش می‌کنیم برای تامین‌کنندگان خدمات اینترنت (دیتا) نیز پروانه‌ی فعالیت صادر کنیم.

لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که تلاش می‌کنیم ضوابط و دستورالعمل اجرایی صدور پروانه‌ی عرضه‌کنندگان خدمات اینترنت - ISP - و توزیع‌کنندگان خدمات اینترنت - ICP‌ها - را تا اواخر آبان ماه به کمیسیون تنظیم مقررات ارایه دهیم، اظهار کرد: البته آیین‌نامه‌ی اجرایی ISP‌ها به اتمام رسیده و در تلاشیم آیین‌نامه‌ی ICP‌ها را نیز آماده کنیم و تصور می‌کنم تا هفته‌ی آینده آماده شود.

به گفته‌ی وی اگر آیین‌نامه‌ی ICP‌ها به اتمام نرسید، ابتدا آیین‌نامه‌ی ISP‌ها را برای بررسی در دستور کار کمیسیون قرار می‌دهیم و پس از اتمام، آیین‌نامه‌ی ICP آن را ارایه خواهیم کرد، اما در تلاشیم که این دو آیین‌نامه همزمان به کمیسیون ارایه شود.

معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: اگر کمیسیون این آیین‌نامه‌ها را به تصویب برساند پیرو آن بحث صدور مجوزها را آغاز می‌کنیم؛ در این آیین‌نامه جزییات صدور مجوز آورده شده و پس از ارایه‌ی نظرات کمیسیون، اصلاحات لازم را انجام داده و یا از آن‌ها دفاع می‌کنیم، ولی نهایت تلاش می‌کنیم تا نظر کمیسیون را در این رابطه تامین کنیم.

سبوحی اظهار کرد:‌ دراین آیین‌نامه مدارک مورد نیاز، ازجمله شرایط افراد، محل مورد نظر، ‌مفاد برنامه و جزییات دیگر مشخص شده، البته چون ISP‌ها کوچک‌تر هستند، دستورالعملی تدوین می‌کنیم و آن‌ها برای فعالیت موظف و متعهد به رعایت آن می‌شوند.

او ادامه داد: درباره‌ی ICP‌ها وضعیت متفاوت است و باید به آن‌ها پروانه فعالیت داده شود؛ در این پروانه تعهدات طرفین مشخص می‌شود؛ زیرا فعالیت ICP‌ها به حساسیت و به دنبال آن دقت بیشتری نیاز دارد.

  • ۸۵/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">