ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاکید بر گسترش جغرافیایی مخابرات

| پنجشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۸۶، ۰۸:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

" محمد سلیمانی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت : در راستای توسعه کشور ،دولت نهم نفوذ و گسترش جغرافیایی مخابراتی همه جانبه‌ای را در پیش گرفته است.

سلیمانی روز پنجشنبه درمراسم افتتاح ساختمان جدید پست استان گلستان افزود : در سال ‪ ۵۷‬تنها ‪ ۳۱۲‬روستای کشور تلفن داشت اما در حال حاضر ‪ ۶۸‬هزار روستا برای ارتباط دهی شناسایی شده که از این تعداد ‪ ۵۱‬هزار روستا دارای ارتباط تلفنی هستند.

به گفته وی، همچنین در سال جاری و آتی(‪ (۸۷‬بناست ارتباط ‪ ۱۷‬هزار روستای باقی مانده دیگر نیز برقرار گردد.

سلیمانی افزود: در سال ‪ ،۵۷‬میزان ‪ ۸۵۰‬هزار تلفن ثابت در کشور فعال بوده اما هم‌اینک ‪ ۴۰‬میلیون شماره تلفن ثابت و همراه در کشور فعالیت می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیان دهی شرکت پست را ظرف چند سال اخیر بسیار بالا اعلام کرد و افزود: هم‌اینک با تلاش مدیران و کارآمدی آنان در برخی از استانها میزان درآمد و هزینه برابر شده است.

به گفته سلیمانی، در سال ‪ ۸۵‬تجربه، تعهد و تخصص در کنار هم قرار گرفته و انقلابی را در بخش پست کشور بوجود آورده است.

وی، میزان رشد بخشهای مختلف پست و مخابرات را در سال ‪ ۸۵‬بیش از ‪ ۵۰‬درصد بیان کرد و گفت : تنوع خدمات ، خدمات ارزش افزوده برای شرکتها، تلاش برای فعال‌سازی اپراتور دوم در پست و اپراتور سوم در مخابرات و آماده‌سازی شرکتهایی که مالکیت آنها قابل واگذاری به بخش خصوصی است از برنامه‌های سال جاری این وزارتخانه می‌باشد.

در ادامه این مراسم استاندار گلستان نیز ارتقاء بهره‌وری را از مهمترین ارکان فعالیتهای سال ‪ ۸۶‬عنوان کرد و گفت : هم اینک در استان گلستان بیش از ‪ ۵۰۰‬دفتر پستی فعالیت دارد که ‪ ۳۰‬دفتر دولتی و مابقی غیردولتی است.

مهندس "رضا انجم شعاع" افزود: دفاتر ‪ ICT‬این استان هم در کشور پیشرو بوده و توسعه این مراکز و ارائه خدمات کیفی تر برای استفاده مردم و دستگاههای اجرایی نیاز می‌باشد.

به گفته وی ، اما هنوز برخی از مردم و دستگاهها اطلاعی از این دفاتر ندارند که با اطلاع رسانی و بازاریابی این امر مرتفع می‌گردد.

انجم شعاع ادامه داد: در سال جاری با برنامه ریزی و استفاده مطلوبتر از سرمایه‌ها و امکانات گام بلندی در توسعه همه جانبه و پایدار برداشته خواهد شد.

وی ، نقش ارتباطات را در چرخه اقتصاد استان بسیار مهم برشمرد و گفت: استان گلستان نیازمند خدمات وسیع پستی است.

به گفته این مقام ارشد گلستان، رشد واگذاری تلفن‌های همراه در سال گذشته (‪ ۱۷۰ (۸۵‬درصد بوده که این رقم معادل تلفن‌های همراهی بوده که در سال ‪۸۴‬ واگذار شده است.

انجم شعاع، اختلالات موجود در تلفن همراه را یکی از مشکلات موجود در شبکه ارتباطی استان دانست و گفت: هم‌اکنون در برخی از جاده‌های اصلی گلستان نقاط کور وجود دارد که از جهت گردشگری و حادثه‌خیزی نیازمند خدمات بیشتر می‌باشیم.

وی اظهار داشت : همچنین بهره‌مند نبودن ‪ ۲۴‬روستای شهرستان کلاله از نعمت تلفن را یکی دیگر از کمبودهای استان ذکرکرد.

استاندار گلستان افزود: هم‌اینک ‪ ۶۰‬دستگاه اجرایی استان دارای تجهیزات و اتوماسیون اداری بوده و نیز توسعه شبکه فیبر نوری در سایت اداری و کل استان نیازمند توجه ویژه می‌باشد.

ساختمان اداره کل، تجزیه و مبادلات پست گلستان با حضور وزیر ارتباطات، تنی چند از نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان استانی روز پنجشنبه افتتاح گردید.

زیربنای این ساختمان چهار هزار مترمربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر ‪ ۲۱‬میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی طراحی و اجرا شده است.

ارتباطات آسان بین بخشهای مختلف و فضاهای متنوع ساختمان جهت تسریع در انجام امور محوله، تردد کارکنان و در نتیجه ارتقاء راندمان کاری و رعایت اصول اساسی و مقررات ملی ساختمان در هنگام اجرا جهت مقابله با خطرات احتمالی و استحکام بیشتر و صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت، بخشی از نکات مثبت طرح می‌باشد.

  • ۸۶/۰۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">