ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تایوان درباره تیک تاک تحقیق می‌کند

| دوشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

دولت تایوان به اتهام فعالیت غیرقانونی تحقیقاتی علیه تیک تاک آغاز کرده و هشدار داده چین این پلتفرم را برای انتشار اخبار جعلی به کار می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت متهم است به طور غیرقانونی یک زیرمجموعه در این جزیره دارد. علاوه بر آن دولت این کشور هشدار داده چین از این پلتفرم برای انتشار اخبار جعلی استفاده می کند.

البته تیک تاک در تایوان به طور گسترده استفاده نمی شود اما در آمریکا تعداد زیادی کاربر دارد وبه شدت تحت فشار است زیرا بیم آن می رود که دولت چین به داده های خصوصی کاربران دسترسی یابد. هرچند شرکت این اتهام را رد می کند.

«شورای امور سیاست گذاری چین» تایوان در بیانیه ای اعلام کرد در ۹ دسامبر یک کارگروه تحت نظارت کابینه تشکیل شد و کشف کرد تیک تاک به فعالیت های تجاری غیرقانونی در تایوان مظنون است.

روزنامه لیبرتی تایمز تایوان نیزدر گزارشی نوشته است بایت دنس (مالک تیک تاک) یک زیر مجموعه در تایوان ایجاد کرده تا به تجارت بپردازد. حال آنکه طبق قوانین تایوان شبکه های اجتماعی چینی اجازه ندارند در این جزیره فعالیت تجاری انجام دهند و در نتیجه اقدام بایت دنس خلاف قانون است.

تایوان طیف وسیعی از عملیات تجاری چین از شبکه های اجتماعی گرفته تا صنعت تراشه سازی را ممنوع کرد است این کشور هم اکنون استفاده از اپ های چینی مانند تیک تاک را در سازمان های دولتی ممنوع کرده است.

این کشور از مدت ها قبل ادعا می کرد چین با استفاده از شبکه های اجتماعی اخبار جعلی منتشر می کند.

  • ۰۱/۰۹/۲۸

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">