ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تا تعیین تکلیف تکفا 2حرکات دیگر اسراف است

| يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۸۵، ۰۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

تا زمانی که طرح موسوم به تکفای 2 به سرانجام نرسیده باشد، هر حرکت جدیدی در راستای تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات ضمن این که اسراف و تبذیر بیت المال است، نشان از نابسامانی IT در مملکت دارد و باید از آن پرهیز شود.

به گزارش واحد ارتباطات شورای عالی اطلاع رسانی، دکتر حمید شهریاری، دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در مصوبات شورای عالی اطلاع رسانی نیز آمده است که هر حرکت جدیدی باید هماهنگ با این شورا که قبلا متکفل این کار بوده است، صورت گیرد.

شورای عالی اطلاع رسانی در سال 83 متکفل تدوین طرح جامع IT بوده و مطابق با این وظیفه قراردادی منعقد کرده است.

وی ادامه داد: این قرارداد که یک طرح مطالعاتی است به دلیل مشکلات متعدد در سال 84 پیشرفت چندانی نداشته است. در عین حال یکی از بندهای موافقت نامه سال 84 این شورا را تشکیل می دهد و دولت متعهد شده است نسبت به پرداخت باقی مانده اعتبارات اقدام کند. در صورت تامین اعتبارات در سال 85 پیش بینی می شود طی 4 تا 6 ماه این طرح مطالعاتی روی میز دولت جهت تصمیم گیری های اجرایی فرار گیرد.

دکتر شهریاری خاطر نشان کرد: از آنجا که مرکز تحقیقات مخابرات به نوعی درگیر نگاشت طرح جامع فناوری اطلاعات در کشور است، صلاح دیده شد تا این نهاد نیز به نوعی در نظارت بر تدوین طرم موسوم به تکفای 2 حضور داشته باشد، تا تاریخچه کار برای اقدامات بعدی در نهادهایی که مسوولیتی در این زمینه خواهند داشت، حفظ شود.

وی ابراز امیدواری کرد پس از به سرانجام رسیدن طرح موسوم به تکفای 2 بتوانیم با همفکری و همدلی متولیان امر فناوری اطلاعات نهاد موظف از سوی دولت ادامه کار را بر عهده گیرد.بدیهی است، پس از آن مسوولیتی به عهده شورای عالی اطلاع رسانی نخواهد بود.

وی ادامه داد: در شرایط جاری همه باید کمک کنند که طرح موسوم به تکفای 2 که بخشی ازمطالعات و هزینه های آن نیز قبلاً انجام گرفته است به سرانجام برسد و طرفهای اروپایی نیز که درگیر این طرح شده اند، با سرعت بیشتری کار را به اتمام رسانند.

دکتر شهریاری افزود:برخی حرکتهای شعاری از سوی نهادهایی دیگر نیز جز آن که به تشنج بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات بیفزایند خدمت دیگری نخواهند کرد و بهتر است آنان نیز از آدرسهای غلطی که می دهند پرهیز کنند.

وی در ادامه تاکید کرد:همان طور که نباید امور فنی و زیرساختی را به شورای عالی اطلاع رسانی ارجاع داد، نباید امور تولید محتوا را به شورای عالی فناوری اطلاعات ارجاع شود. مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله اطلاعات دیجیتالی آموزشی و پژوهشی از اموری است که واگذاری آن به شورای تحت پوشش وزارتخانه ای که مسئولیت نهادی در این زمینه ندارد، کاری ناصواب است و شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تمرکز این امور در شورای عالی اطلاع رسانی تأکید کرده و با ادغام شوراها مخالف است.

دکتر شهریاری با یادآوری این‌که طرح تسما در شورای عالی اطلاع‌رسانی یکی از طرح‌هایی است که به تولید محتوا در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی اختصاص دارد، گفت: در امور فناوری اطلاعات کشور هیچ امری اولویت دار تر از تولید محتوا نیست و ما در شورا این طرح را به صورتی جدی دنبال می کنیم.

وی در پایان از جمله برنامه های شورا را تدوین طرح تسما و مسائل مهندسی فرهنگی مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و اظهار داشت: در کنار 2 موضوع یاد شده تدوین طرحی را در دست داریم که به تقاضای سازمان بازرسی کل کشور برای سامان‌دهی دستگاه‌هایی است که فعالیت‌ها و کارهایشان به نظر برخی دوستان موازی است. موضع شورای عالی اطلاع رسانی تفکیک و تقسیم وظایف است.

  • ۸۵/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">