ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر کل توسعه فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال ‪ ۸۸‬قرار است در حوزه ‪ ICT‬و بر اساس برنامه چهارم توسعه ‪ ۲۵‬هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود.

"محمد نقبی" در مراسم افتتاح اولین مرکز داده اینترنتی بخش خصوصی افزود: ده هزار میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری قرار است در بخش ‪ IT‬و پانزده هزار میلیارد تومان آن قرار است در بخش ‪ CT‬انجام شود.

اولین مرکز داده اینترنتی بخش خصوصی در کشور امروز (دوشنبه) توسط ‪ISP‬ "پارس آن لاین" افتتاح شد.

مراسم این افتتاح با حضور جمعی از مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی انجام شد.

نقبی اظهار داشت: ما موظف شدیم چهار کابرد اصلی الکترونیکی، " دولت الکترونیکی"، " آموزش الکترونیکی " ، " تجارت الکترونیکی " و " بهداشت الکترونیکی" را در مدت چهار سال و با توجه به درصدهایی که به صورت شاخص مشخص شده است انجام دهیم.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث ‪ IT‬موظف به هدایت و هماهنگی در این خصوص در وزارتخانه‌های مختلف شد.

وی ادامه داد: اکنون در شرایطی هستیم که شورای عالی فناوری اطلاعات کشور با حضور رییس جمهور و وزراء تشکیل شد که در ابتدا آیین نامه داخلی اش تصویب شده است.

مدیر کل توسعه فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در بحث توسعه فناوری اطلاعات از یکسال گذشته چهار زیرساخت نیاز داشتیم، که شامل شبکه ارتباطی که با هماهنگی ‪PAP‬ها، شرکت زیرساخت و سایر بخش‌ها شروع به شکل‌گیری کرد.

وی مورد دوم را مرکز داده اینترنتی عنوان کرد و گفت: کارت‌های هوشمند و مراکز تماس از دیگر زیرساخت‌های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می‌رود.

با راه اندازی این مرکز نیاز کاربران اینترنتی، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ برای میزبانی سایت‌های اینترنتی یا ذخیره کردن منابع اطلاعاتی در داخل کشور رفع می‌شود.

همچنین در زمینه اجاره سرورهای اختصاصی و یا فضای اختصاصی برای نصب تجهیزات سازمان‌ها خدمات متنوعی می‌توان ارایه کرد.

  • ۸۴/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">