ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تبدیل ودایع به سهام منتفی است

| سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۸۶، ۰۵:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

با اعلام سیاست‌های بند ج اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی، این امر در مجموعه‌ی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز پی‌گیری شد و اولین مساله‌ای که در خصوص واگذاری شرکت‌ مخابرات ایران و شرکت‌های تابعه‌ی آن مطرح شد، تبدیل ودایع مشترکان تلفن همراه و ثابت به سهام در بورس بود و مخابرات در چند ماه گذشته با نظرسنجی که برای تبدیل ودیعه‌ به سهام از مشترکان انجام داد و با ارسال اطلاعات مربوطه به سازمان خصوصی‌سازی برای انجام این امر اعلام آمادگی کرده بود.

اما با اعلام معاون سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر اینکه بر اساس ماده واحد که سنوات گذشته مجلس شورای اسلامی تصویب کرده تبدیل این ودایع جز حقوق عمومی است و هرگونه نقل و انتقال یا تبدیل آن‌ها به سرمایه با اجازه قانون باشد بنابراین تبدیل این ودایع به سهام منتفی است، مدیر عامل مخابرات ایران گفت که مخابرات هیچگاه وعده‌ای به مشترکان برای تبدیل ودایع آن‌ها به سهام نداده است.

صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با (ایسنا)، پس از اعلام اسماعیل غلامی ـ‌ معاون سازمان خصوصی‌سازی- مبنی بر منتفی شدن تبدیل ودایع شرکت مخابرات به سهام اظهار کرد: این موضوع هنوز به طور رسمی و کتبا به شرکت مخابرات ایران اعلام نشده است.

او افزود: مخابرات هیچگاه وعده‌ای به مشترکان برای تبدیل ودایع آن‌ها به سهام نداده است بلکه بارها اعلام کرده است که تبدیل ودایع به سهام در بورس به نظر سازمان خصوصی‌سازی و بورس بستگی دارد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: به دنبال برگزاری جلسه‌ای با مسوولان سازمان خصوصی‌سازی و بورس هستیم تا تصمیم نهایی در خصوص تبدیل شدن ودایع به سهام در بورس را جویا شویم و در نهایت مشخص شود سهام مخابرات به چه شکل در بورس عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش حرف و حدیث‌ها و ابهاماتی بر سر تبدیل ودایع مشترکان به سهام و لزوم به‌روزرسانی آن‌ها مطرح شد اما با اعلام خبر منتفی شدن تبدیل ودایع شرکت مخابرات به سهام جای این سوال از مسوولان امر وجود دارد که اگر ودایع مشترکان قابلیت تبدیل به سهام را نداشته‌اند چرا این وعده به مشترکان مخابرات داده شد؟!

  • ۸۶/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">