ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عبدالله افتاده - اپراتور سوم تلفن همراه از ابتدای امسال اقدام به تبلیغات گسترده در سراسر کشور با هزینه میلیاردی کرده است. این در حالی است که اگر شخصی قصد خرید سیم کارت‌های رایتل را داشته باشد همچنان نمی‌داند از کجا باید اقدام به خرید کند.

شرکت ارتباطات تامین شمس نوین (تامین تله کام) مجری اپراتور سوم تلفن همراه وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است و در عمل رایتل با پول بیمه شده های تامین اجتماعی ایجاد، راه ندازی و قرار است ادامه حیات بدهد و شاید روزی به سود دهی برسد.

اما اپراتور سوم در سال های گذشته با ضعف مدیریت نه تنها موجب شده تا کشور از استفاده فناوری های نوین عقب بماند بلکه موجبات هدر رفت بیت المال را نیز در پی داشته است.

براساس این گزارش، رایتل در حالی دست به تبلیغات میلیاردی زده است که امروز اگر کسی قصد خرید سیم کارت های این اپراتور را داشته باشد، نمی داند باید از چه طریقی برای خرید سیم کارت های این اپراتور اقدام کند.

البته فروش سیم کارت و کارت شارژ از طریق سایت و چند دفتر در شهر تهران و سایر شهرها به صورت محدود فراهم شده است، اما اینکه کدام تفکر اقتصادی این اجازه را به تصمیم گیران در این اپراتور داده است که در حالی که هنوز شبکه فروش گسترده و متمرکزی راه اندازی نشده است از پول بیت المال هزینه های میلیاردی بدون بازگشت برای تبلیغات انجام شود جای سوال دارد.

لازم به ذکر است که مدیران این اپراتور و حتی برخی از مدیران وزارت ارتباطات نیز گاها برای چشم پوشی از مشکلات این اپراتور متوسل به این موضوع می شوند که این اپراتور با پول مردم راه اندازی شده است و رسانه ها باید در جهت حمایت و کمک به این اپراتور چشم هایشان را ببندند. اما آیا از طرف دیگر هزینه کردن میلیاردی بابت تبلیغاتی که هیچ برگشت سرمایه ای را نیز به دنبال ندارد منطقی به منظر می رسد یا شاید موضوعات دیگری در پشت پرده برای هزینه شدن این مبالغ وجود دارد.

براساس اطلاعات منابع آگاه در حال حاضر تمامی اپراتورهای موجود کشور برای تهیه سیم کارت خام از کشورهای فروشنده به دلیل تحریم ها با مشکل مواجه هستند و گفته می شود یکی از دلایلی هم که رایتل نتوانسته همانند اپراتور دوم در بدو ورود سیم کارت های خود را به صورت گسترده حتی در سوپر مارکت ها توزیع کند وجود مشکل در تهیه سیم کارت خام است.

به گزارش نود آی سی تی در هر حال تمامی بنگاه های اقتصادی زمانی دست به تبلیغات گسترده می زند که محصولات آنها در دسترس تمامی افراد جامعه باشد، اما اینکه چرا رایتل با وجود آگاهی به این موضوعات دست به تبلیغات میلیاردی زده است سوالی است که امیدواریم مدیریت این اپراتور پاسخی شفاف برای آن داشته باشد.

  • ۹۲/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">