ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تجلیل از عوامل بازی "سال‌های سیاه"

| شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

مراسم تجلیل از عوامل بازی رایانه‌ای سال‌های سیاه، در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای فناوری اطلاعات ، در این برنامه عماد رحمانی، مدیر بازی سال‌های سیاه اظهار کرد: بازی سال‌های سیاه یک پروژه ملی، مذهبی است که از سال 90 و همان زمانی که دانشجوی مقطع کارشناسی علوم سیاسی بودم، آغاز کردم و با نوشتن سناریوی آن، کار را در سال 92 و در زمان دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم.

مدیر بازی رایانه‌ای سال‌های سیاه تصریح کرد: بازی سال‌های سیاه با موضوع کودتای 1332 بوده و از آنجا که موضوع از حساسیت‌های بسیاری برخوردار است به همین دلیل با کمک شمس‌الدین عبداللهی، یکی از اساتید سعی کردیم مستندهایی را جمع‌آوری کنیم و بنظرمی‌رسد یکی از دلایلی که ناشری از کشور انگلستان توزیع این بازی را برعهده گرفته است، مستندهای آن بوده است.

وی بیان کرد: دو بازی «سفیرعشق» با موضوع زندگی حضرت مسلم و «ایران 57» با موضوع تاریخ انقلاب را در حال تهیه هستیم که امیدواریم نسخه اندورید این دو بازی را تولید کنیم.

رحمانی اظهار کرد: بازی سال‌های سیاه در صفحه «استیم»، دو میلیون بار بازدید شد و علاوه بر آن توسط ناشرانگلیسی، در کشورهای روسیه، لهستان، فرانسه و آلمان توزیع شده است. همچنین در پنج روز اول این بازی در بالاترین بخش صفحه استیم قرار داشت.

وی افزود: بازی سال‌های سیاه در دو ماه اخیر 15 هزار نسخه فروش داشته است.

رحمانی اظهار کرد: توزیع در کشورهای اسلامی ایده خوبی است اما نیازمند یک توزیع داخلی مناسب هستیم که متأسفانه شبکه توزیع یک شبکه به شدت ضعیفی است. این توزیع باید توسط سطوح بالا صورت بگیرد.

 

فرهنگسرای آی تی تریبونی برای بازی‌های انقلابی

مهدی وکیل‌پور، رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات با اشاره به بازی سال‌های سیاه اظهار کرد: این بازی رایانه‌ای متناسب با تاریخ کشورمان است و نگاه فرهنگسرای فناوری اطلاعات این بوده که بازی‌هایی متناسب با سبک زندگی اسلامی، ایرانی به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای از سنین کوچک تا سنین بزرگسال مخاطب دارد و هر روزه بر تعداد این مخاطبان افزوده می‌شود. البته بازی‌های موبایلی بیش از سبک‌های دیگر بازی مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات تصریح کرد: امروزه در برخی از بازی‌های خارجی شاهد هستیم که تهاجمات فرهنگی گاه به صورت مستقیم از طریق علائم، نشانه‌ها و داستان و گاه به صورت غیرمستقیم انتقال داده می‌شود.

وی بیان کرد: اهمیت صنعت بازی‌های رایانه‌ای برکسی پوشیده نیست و سازمان سراج با نگاه جهادی وارد این حوزه شده است.

وکیل‌پور اظهار کرد: فرهنگسرای فناوری اطلاعات تا کنون دو بازی پروانه و قهرمان پارسی را معرفی کرده و حتی برای این دو بازی مسابقه برگزار کرده است و براساس امتیاز از گیمرها تجلیل انجام شد.

وی افزود: گرچه تولیدات داخلی‌مان با تولیدات خارجی فاصله دارد اما امروزه شاهد توانمندی‌هایی هستیم که ثبت شده است.

رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما وظیفه داریم تا تریبونی برای بازی‌سازان جوانی باشیم که دغدغه انقلاب دارند. ما باید فضای تعاملی را برای‌شان ایجاد کنیم تا گردهم آییم و به بحث و بررسی بپردازیم.

 

بازی ضداستکبار در کشور استکباری توزیع می‌شود

در ادامه هاشمی، نماینده سازمان سراج با اشاره به حمایت‌های سازمان از بازی‌های پرمحتوا گفت: سازمان سراج از بازی‌های محتوامحور حمایت می‌کند و حمایت از بازی سال‌های سیاه اولین قدم‌مان است و امیدواریم این حمایت‌ها ادامه یابد.

وی افزود: محتوای بازی سال‌های سیاه، بسیار جالب و پرمحتوا بود. ضعف‌ها و قوت‌هایی را در این بازی شاهد بودیم اما اگر با نگاه انصاف این بازی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم می‌توان گفت که یک بازی متوسط در حد خودش بود.

نماینده سازمان سراج تصریح کرد: بازی‌های سال‌های سیاه علاوه بر موفقیت‌های داخلی از موفقیت‌های خارجی هم برخوردار بود و با وجود آنکه این بازی یک بازی ضداستکبار بوده اما هم‌اکنون یک ناشر انگلیسی در کشور انگلستان توزیع آن را برعهده گرفته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">