ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحلیل مرکز آمار از کاربری اینترنت در کشور

| دوشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۰، ۰۳:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

برخورداری از رایانه و دسترسی به اینترنت در خانوارهای با جمعیت بیش از پنج نفر بیش از سایر خانوارها است.

به گزارش ایرنا از تحلیل سرشماری سال 1385 که در سایت مرکز آمار ایران انتشار یافته است ، هم اکنون بیشترین برخورداری از رایانه و دسترسی به اینترنت در استان تهران و کمترین در استان سیستان و بلوچستان است.

دسترسی به اینترنت بر حسب وضع فعالیت خانوار نشان می دهد خانوارهایی که دارای محصل هستند بیش از سایر خانوارها از رایانه و اینترنت استفاده می کنند.

همچنین بیشترین دسترسی به اینترنت و برخورداری از رایانه در خانوارهایی است که دارای 2 نفر شاغل هستند.موضوع یاد شده رابطه مستقیمی با تعداد افراد باسواد در خانوار دارد.

این گزارش به تفکیک وضعیت مالکیت واحد مسکونی می افزاید: خانوارهایی که دارای مالکیت اعیان هستند بیشتر از رایانه و اینترنت، برخوردار هستند.

خانوارهایی که دارای سرپرست مرد هستند و همچنین شغل سرپرست خانوار قانونگذار،مقام عالیرتبه و مدیر است بیش از سایر خانوارها به رایانه و اینترنت دسترسی دارند.

آمارها از میزان ضریب نفوذ اینترنت در ایران متناقض است و در حالیکه 'رضا تقی پور ' وزیر ارتباطات و اطلاعات فناوری ضریب نفوذ اینترنت در ایران را 34 درصد اعلام کرده، سایر منابع این نفوذ را از 7 تا 11در صد می دانند.

هم اکنون ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای اتریش 18.8، استرالیا 22.4، عربستان0.9 ، بلاروس 0.1، بلژیک 23.9، بلغارستان پنج، دانمارک 34.3، فرانسه 23.2، آلمان 21.2،هندوستان 0.2، ژاپن 21.1، تایوان 19.6 و سویس 30.9 است.

ضریب نفوذ اینترنت در کل جهان 4.7 درصد است.پایین بودن ضریب نفوذ اینترنت در جهان به دلیل عدم دسترسی بسیاری از کشورهای در حال توسعه و فقیر به اینترنت است.

  • ۹۰/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">