ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات از تخلف شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران به دلیل ارائه نکردن همه خدمات خود در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ با پیگیری بندی از بودجه قانون ۱۴۰۲، قرار بود تا پایان آبان امسال دستگاه‌های اجرایی، ۱۰۰ درصد خدمات خود را از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند ارائه کنند قانونی که رئیس جمهور نیز بار‌ها در جلسات هیئت دولت بر آن تاکید کرده بودند.
رئیس جمهور در یکی از جلسات هیئت دولت در این باره گفته بود: باید برای شکل گیری هرچه زودتر شبکه ملی اطلاعات تلاش بیشتری صورت گیرد که این امر نقش بسزایی در توسعه دولت هوشمند ایفا می‌کند.
 در بند ج تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ به وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف شده است که به منظور ارتقای بهره وری و کاهش هزینه‌های دولت و افزایش رضایت مندی مردم، تمام دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نهاد‌های عمومی غیردولتی و سایر دستگاه‌های دارای ردیف در این قانون، مکلفند ضمن ارائه کلیه خدمات خود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا آبان سال ۱۴۰۲، با بهینه سازی فرایندها، حداقل بیست درصد (۲۰%) خدمات خود را تا پایان دی سال ۱۴۰۲ به صورت هوشمند به گونه‌ای ارائه نمایند که تمام مراحل درخواست تا دریافت خدمت به صورت برخط، بدون دخالت عامل انسانی و بدون اخذ هرگونه مدرک از متقاضی خدمت با استفاده کامل از داده و اطلاعات ملی موضوع قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی انجام گردد.
 قانونی که بر اساس آن مهلت اجرایی اش تا پایان آبان امسال بود و برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران نتوانست در مهلت قانونی به آن عمل کند.
دلوریان‌زاده معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در این باره می‌گوید: خدمات پرکاربرد مورد نظر این قانون در شرکت سهامی نمایشگاه‌ها برای ارائه در پنجره واحد خدمات الکترونیک در قالب ۵ خدمت تعریف شده است.
 وی افزود: خدمات دیگر ما به دلیل عدم مصداق در زمینه الکترونیکی و بر خط بودن آن طی جلسات متعددی که با سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات داشتیم، از جنس خدمات پرکاربرد نبوده است.
 این شرکت که از زیر مجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است در میان ۱۴۴ دستگاه اجرایی در ارائه خدمات ۱۰۰ درصدی الکترونیکی در پنجره واحد خدمات هوشمند، سهم ۳۶ درصدی دارد.
مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در این باره گفت: با توجه به اعلام سهم ۳۶ درصدی این شرکت در اتصال به پنجره واحد، سه خدمت شامل اینترنت وایرلس، کارت پارکینگ و خدمات امدادی و اطفاء حریق از خدمات الکترونیک کم کاربرد نمایشگاه عدم مصداق گرفته که با حذف آن‌ها سهم ۳۶ درصدی به حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد خواهد رسید.
به گفته عباس برهانی هم اکنون تمام خرید‌های ما از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام می‌شود و همه خرید‌ها و معاملات متوسط و کلان، قرارداد‌ها و به طور کلی اطلاع رسانی‌ها و درخواست‌ها به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود و عملاً دیگر استعلام بیرونی و فیزیکی نداریم.
به گفته متولیان این شرکت قرار است تا پایان امسال با اضافه شدن دو خدمت جدید، تمامی خدمات نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در بستر نرم‌افزار واحد در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند تعریف شود. 
بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی موظفند تا پایان آذر امسال استعلام‌های خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">