ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی روز یکشنبه گفت کار تدوین طرح جامع توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مشخص شدن نقشه راه آینده آی تی (‪ (IT‬کشور حدود هفت ماه دیگر به پایان می‌رسد.

"حمید شهریاری" در گفت‌وگو با خبرنگار آی تی ایرنا افزود این طرح در بین رسانه‌ها به عنوان تکفا دو معروف شده است در صورتی که شورا نام مذکور را برای این طرح نمی‌پذیرد.

وی اظهار داشت تکفا دو که به اشتباه به این نام مصطلح شده، تدوین طرح جامع است و نه اجرای این طرح.

وی بیان داشت تدوین این طرح به دلیل عدم تخصیص بودجه ، طی یک سال گذشته متوقف ماند، اما اکنون این طرح توسط شرکت پرورش داده‌ها در حال تدوین است و پس از تدوین نیز به شورای عالی فناوری اطلاعات ارایه خواهد شد.

وی در مورد این طرح گفت هنوز در خصوص مشخصات این طرح نمی‌توان اظهار نظر کرد زیرا هیچ کدام از بخش‌های آن مشخص نیست.

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی یادآور شد بخشی از بودجه طرح جامع توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات (تکفا یک) نیز پرداخت نشده بود که موافقت دریافت آن نیز گرفته شد.

شهریاری افزود این طرح پس از تدوین، تقسیم‌بندی خواهد شد و بخش فرهنگی را شورای عالی اطلاع‌رسانی، و حوزه زیرساخت و فناوری را شورای عالی فناوری اطلاعات اجرا خواهد کرد.

  • ۸۵/۰۹/۱۲

نظرات  (۱)

  • فرهاد جواهردشتی
  • متاسفانه برخلاف آنچه که تلویحاً اعلام گشته، لازم به ذکر است که این پروژه کما‌کان در تعلیق بسر می‌برد ؛ آنهم بدون هیچگونه عنایتی به تمهیدات قانونی حاکم بر چنین شرایطی! مضافاً اینکه به‌نظر می‌رسد: 1) بین دستگاه‌های دست اندرکار در این امر اتفاق نظر وجود ندارد و 2) گویی آثار نامطلوب این نوع رویکرد مدیریتی در سطح ملی، بر سرنوشت صنعت IT کشور، مجری طرح، گروه مشاوران خارجی ... چه می باشد، اصلاً ملاک نیست! فرهاد جواهردشتی، نماینده مجری

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">