ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: عدم وجود قانون برای حفاظت از داده‌ها و حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی مهمترین مشکل فعلی فضای مجازی است که در این باره مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی را در دست تدوین دارد.

به گزارش فارس، کاظم جلالی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، اظهار داشت: در حاضر 77 میلیون مشترک موبایل در کشور وجود دارد و ضریب موبایل 96 درصد است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: همچنین 34 میلیون مشترک اینترنت در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه 32 ماده به ICT اختصاص داشت که در برنامه ششم نیز 10 بند به ICT اختصاص یافته که 7 بند به دولت الکترونیک اشاره دارد.

جلالی ادامه داد: مجلس در سال 92 قانونی را به تصویب رساند که طبق آن بخشی از صد درصد درآمد وزارت ارتباطات در همین حوزه صرف شود و این قانون فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در بخش ICT فراهم کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از مشکلات همیشگی بودجه بخش اعظم هزینه‌های جاری دولت پهن پیکر و غول‌پیکر است که صرف حقوق و دستمزد می‌شود و دولت باید کوچک شود که یکی از راه‌های آن دولت الکترونیک است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه که توجه خوبی به دولت الکترونیک شده فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در دولت الکترونیک فراهم می‌شود.

‌جلالی ادامه داد: به اشتراک‌گذاری اطلاعات یکی از مشکلات سرمایه‌گذاری در صنعت ICT است. ورود یک درگاه واحد که ضوابط واحد و شفافی را ارائه می‌کند می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار بسیار مؤثر باشد و نیازمند توجه جدی دولت است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: علاوه بر این به اشتراک‌گذاری اطلاعات علاوه بر امکان ارائه خدمات کاملاً الکترونیکی باعث ایجاد شفافیت نیز می‌شود.

وی بانکداری الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و سلامت الکترونیکی را از دیگر موضوعات مهم و نیازمند توجه جدی دولت عنوان کرد.

جلالی همچنین از تدوین طرحی برای حفظ حریم خصوصی افراد در فضای مجازی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و گفت: حفاظت از داده‌ها و حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در نبود قانون با مشکلات متعدد مواجه است و عدم ورود قانون در این زمینه باعث کندی کار شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">