ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تذکر به آدرس اینترنتی شبکه بازار

| دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۱ نظر

شبکه تلویزیونی بازار به دنبال تذکر فرهنگستان زبان و ادب فارسی نام نشانی اینترنتی خود را از «تارنما» به «وبگاه» تغییر داد.

کاربرد مصوبات فرهنگستان زبان و ادب فارسی در رسانه ملی همواره نقش مهمی در رواج واژه‌ها و دستور خطّ مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی داشته است.

تا چندی پیش، شبکه تلویزیونی بازار در اعلام نشانی اینترنتی خود از اصطلاح «تارنما» به‌جای «وبگاه» (که مصوب فرهنگستان است) استفاده می‌کرد. در هفته پایانی آذرماه، خانم تهرانی، رئیس دفتر ارتباط با صدا و سیما، طی نامه‌ای از آقای مجید رجبی معمار، مدیر این شبکه، درخواست کرد تا با کاربرد واژه‌های مصوب فرهنگستان به معیارسازی زبان فارسی کمک کند. در پی این مکاتبه، اصطلاح «وبگاه» در این شبکه جایگزین عبارت پیشین شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ فرهنگستان زبان و ادب فارسی از مدیر محترم شبکه بازار به جهت این همکاری و توجه قدردانی می‌کند و امیدوار است که با یاری رسانه ملی، گام‌های بلندی در یکدست‌سازی معادل‌های فارسی اصطلاحات بیگانه و تقویت زبان فارسی برداشته شود.

  • ۹۲/۱۰/۰۹

نظرات  (۱)

حالا همین یه مشکل از مملکت حل تشده بود در کل چه فرقی می کنه ؟ راستی مرغ و تخم مرغ امروز کیلیویی چند بود ؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">