ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تذکر به مسوولان فضایی

| چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در گذشته در زمینه تکنولوژی فضایی رشد خوبی داشتیم و به مسئولان مربوطه تذکر داده شد تا حمایت لازم صورت گرفته و رکود علمی در این حوزه نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان در حاشیه یکصدو دوازدهمین جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه گزارش علم و فناوری ارایه شد که آمار خوبی از ارتقای رتبه زبان فارسی به عنوان زبان علم بود و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷، ۱۵ رتبه در این حوزه ارتقا داشتیم.

وی افزود:بر این اساس راهکارهایی ارایه شد که این ارتقاء تداوم یافته و مقالاتی با زبان فارسی تولید شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: همچنین بحثی در خصوص نشستن دومین مریخ نورد آمریکایی در سطح این سیاره بود که تذکراتی به مسئولان سازمان‌های مربوطه داده شد که از تکنولوژی فضایی کشور که در گذشته رشد خوبی را داشته ایم، حمایت شود و رکود علمی در این حوزه نداشته باشیم.

وی گفت: اشتغال فارغ التحصیلان نیز مورد بررسی قرار گرفت و معاونت پژوهشی وزارت علوم گزارشی دراین خصوص ارایه کرد، داشتن بیمه اشتغال، معیار اصلی برای جمع آوری آمار اشتغال فارغ التحصیلان بود.

کبگانیان یادآور شد: البته در این بررسی تاکید شد که آموزش عالی مسئول اشتغال نیست و باید راه حل این مشکل را به سازمان‌های مربوطه ارایه دهد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری راجع به راهکارها و سیاست های اشتغال در جلسه دیگری بررسی خواهد شد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">