ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترافیک اینترنت عادی شد

| شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۸۵، ۰۱:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: قطع حدود ‪ ۳۰‬درصد از ارتباطات بین‌الملل ایران که از ساعت ‪ ۹/۳۰‬صبح سه‌شنبه گذشته ایجاد شده بود، نیمه شب شنبه با برگردان این حجم از مسیر فیبرنوری دریایی زیردریایی جاسک - فجیره به فیبرنوری مسیر ایران - ترکیه، برطرف شد.
"ناصر یوسف پور، روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه ارتباطات ایرنا افزود: شرکت هندی فلگ (‪ ،(FLag‬متولی انتقال این ارتباطات، اعلام کرد که تا ‪ ۱۰‬روز دیگر نمی‌تواند ارتباطات این مسیر را برقرار کند و ما کمی پس از نیمه شب گذشته ازطریق مسیر ترکیه این قطعی را برطرف کردیم.
مرکز کنترل مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، روز سه‌شنبه گذشته‌اعلام کرده بود که این اختلال که "در اثر تغییر در تجهیزات و کابلهای مخابراتی پایانه‌های فیبر نوری دریایی امارات و عربستان ایجاد شده پس از ‪ ۳۶‬ساعت (ساعت ‪ ۲۱/۳۰‬چهارشنبه گذشته) رفع خواهد شد.
یوسف پور در ادامه درپاسخ به اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت چه تدبیری خواهد اندیشید که در آینده با قطع ارتباط در یک مسیر، چنین حجم عظیمی از ارتباطات ما برای مدتی نسبتا طولانی دچار اختلال نشود، گفت: اکنون این توانمندی پیدا شده که ارتباطات قطع شده در یک مسیر و یا توسط یک شرکت را از طریق مسیرهای دیگر برقرار کنیم.
وی افزود: از جمله این قطعی در مسیر جاسک - فجیره، باعث نشد که ارتباطات بین‌الملل ما تعطیل شود، در حالیکه چند سال پیش اگر چنین اتفاقی می‌افتاد، ارتباطات کلا می‌خوابید.
شبکه فیبرنوری ایران و امارات، دیماه پارسال (‪ (۸۴‬در موسم حج تمتع، نیز در اثر اصابت لنگر یک کشتی برای چند روز قطع شد که در اثر آن ‪ ۹۰‬درصد از شبکه اینترنتی و تا ‪ ۸۰‬درصد از کانال صوتی کشور افت کرد.
در آن زمان تقریبا اکثریت قریب به اتفاق ارتباطات بین‌الملل ایران از طریق این کابل فیبرنوری انجام می‌پذیرفت .

  • ۸۵/۰۴/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">