ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترامپ و غول‌های ارتباطی

| چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

یونس شکرخواه - دونالد ترامپ که همزمان خودش سازمان ملل است و کلانتر جهان و .... چهار غول ارتباطی دنیای حافظه رم (RAM)، تراشه و نمایشگر را وادار کرده است تا از معامامله با هواوی (واوِی) پیشتاز ارتباطی چین دست بردارند.

حالا ‏شرکت‌های سامسونگ که بزرگترین شرکت تولیدکننده حافظه رم در جهان و بزرگ‌ترین مجموعه تجاری-صنعتی کره جنوبی مشتمل بر ٨٠ شرکت محسوب می‌شود و همچنین شرکت اس‌کای هاینیکس (SK Hynix) که آن هم از غول‌های نسل جدید فناوری‌ها در کره جنوبی است (دومین شرکت تولیدکننده حافظه رم و تراشه در جهان) و شرکت دیگر کره جنوبی یعنی ال‌جی (بزرگترین تولیدکنندگان نمایشگرهای او‌ال‌ای‌دی در جهان با بیش از ٩٠ درصد بازار) و شرکت آمریکایی مایکرون (Micron) که تولیدکننده شماره ٣ رم در جهان است، بر اثر فرامین اجرایی ترامپ حق فروش محصول و معامله با هواوی را ندارند و باید از ١۵ سپتامبر ٢٠٢٠ کلیه عملیات خود را با هواوی که بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌کننده سرویس‌های ارتباطی جهان است؛ متوقف کنند.

‏به این ترتیب حالا هواوی مجبور می‌شود تولیدکنندگان دیگری را برای خرید رم، تراشه و نمایشگرهای موبایل‌هایش پیدا کند، که در عین حال ممکن است کیفیت و میزان مورد نظر هواوی را هم تامین نکنند.

بدنیست بدانید ‏این شرکت‌ها همه در بازار جهانی به غول‌های رم معروف هستند و از دیگر سو خود هواوی هم سومین خریدار بزرگ تراشه در جهان است.

حالا اگر چه رسانه‌های جریان اصلی آمریکا سمت و سوی خبرها و تحلیل‌های خود را بر نمایش محاصره شدن هواوی از پانزدهم سپتامبر متمرکز کرده‌اند، اما واقعیت این است که پیامدهای تلقی‌ ترامپ و حلقه امنیتی اطراف او از جغرافیای جهان ارتباطی معاصر و فعالیت‌های تجاری برخاسته از آن؛ فقط متوجه هواوی نخواهد بود. شرکت‌های کره‌ای سامسونگ و اس‌کای هاینیکس و شرکت ال‌جی و نیز شرکت آمریکایی مایکرون هم با از دست خریداری چون هواوی دچار دردسر خواهند شد.

گفته می‌شود هواوی به خاطر انباشته بودن انبارهایش از خریدهای قبلی در کوتاه مدت با مشکل مواجه نمی‌شود و می‌تواند تا حدودی برای بخشی از نیازهایش بر روی شرکت چینی بوو (BOE Technology) سازنده نمایشگرهای منعطف حساب کند

از همه جالب‌تر این است که دولت ترامپ که شیفته تحریم و نقض پروتکل‌های بین‌المللی است از ماه پیش هم دامنه تحریم‌های تراشه را به طراحان قطعاتی که از تکنولوژی آمریکایی استفاده می‌کنند تسری داده است تا هیچ شرکتی نتواند بدون مجوز، به هواوی چیزی بفروشد. البته سامسونگ از همین حالا درخواست دریافت مجوز برای فروش قطعه به هواوی را به دولت ترامپ داده است.

همه بهانه تیم ترامپ این است که زیرساخت‌های مخابراتی و محصولات هواوی تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا است و هواوی می‌تواند از کاربران آمریکایی جاسوسی کند.

فعلا نباید به فکر جاسوسی از داده‌هایی بود که گوگل و فیسبوک و.. از کاربران جهان جمع می‌کنند، موضوع فوری‌تر این است که جهان تا چه وقت چشمان خود را بر روی ورود بوفالو‌ها به کریستال فروشی‌ها خواهد بست. (منبع)

  • ۹۹/۰۶/۲۶

ترامپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">