ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشریح مواضع ایران برای شرکت در WSIS+10

| يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات گفت: اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی بیستم خردادماه با حضور مقامات عالی کشورهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات در ژنو برگزار می‌شود. ایران جزء کشورهای معتقد به مدیریت اینترنت در سطح سازمان ملل است و این موضوع در اجلاس مطرح می‌شود.

نصرالله جهانگرد در چهارمین کنفرانس آماده سازی ملی برای اجلاس سران جامعه اطلاعاتی با اشاره به لزوم حضور ایران در این اجلاس، اظهار داشت: در سال 2000 به منظور تدوین اهداف هزاره سوم به کارگیری فناوری‌های اطلاعاتی در 10 بند مورد توافق سران جهان قرار گرفت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: به این منظور نهادهای بین‌اللملی مانند سازمان‌های مدیریت جهانی و مالکیت معنوی بندهای اجرایی را در دستور کار کشورها قرار دادند و هماهنگی‌های لازم برای به کارگیری فناوری اطلاعات در اعتلای کارآمدی و بهره‌وری در آموزش و پرورش، بهداشت، مالکیت معنوی، خدمات پایه، توسعه دانش و امنیت و اخلاق اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: در این راستا مقرر شد به مدت 10 سال در خصوص این موضوع بررسی و اقدام شود و کشورها گزارش سالانه خود را در پایان سال 2015 ارائه کنند تا مشخص شود هر کشور چه میزان پیشرفت داشته و نقاط قوت و ضعف توسعه فناوری اطلاعات را تطبیق دهند و به این ترتیب با سنجش پیشرفت به توسعه کشورها بهبود بخشند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد برنامه‌های توسعه‌ای ایران در حوزه جامعه اطلاعاتی، گفت: در سال‌های اخیر این برنامه‌ها را به کار گرفته و در بسیاری موارد پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این اجلاس در 3 هفته آینده برگزار می‌شود، گفت: محورهای مورد بحث را در عرصه ملی تهیه کردیم تا برای به اشتراک گذاری به عرصه جهانی ببریم.

به گزارش فارس معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ارائه دستاورها به مجامع جهانی با هدف تبادل تجربیات و اشتراک گذاری پیشرفت‌ ها برای توسعه کشورها ارائه می‌شود.

جهانگرد گفت: این اجلاس 20 خرداد 93 در ژنو با حضور مقامات عالی کشورهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات برگزار می‌شود و در آن گزارش نهادهای بین‌المللی در مورد پیشرفت کشورها مطرح و تصمیم‌گیری در عرصه اینترنت و IT برای سال‌های آینده انجام می‌شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تداوم همکاری‌ها در سطح جهانی و توسعه فرهنگی بهداشتی و امنیت، گفت: با توجه به اقدامات پیش آمده در سال‌های اخیر موضوع مدیریت اینترنت در سطح جهانی مهم‌ترین موضوع اجلاس خواهد بود.

وی گفت: ایران جزو کشورهایی خواهد بود که معتقد است مدیریت اینترنت باید در سطح سازمان ملل قرار گیرد و مدیریت یک کشور را به تنهایی قبول ندارد.

جهانگرد اضافه کرد: این مسئله با توجه به افشاگری‌های جهانی در حوزه امنیت اینترنت توجه بسیاری از کشورهای را معطوف داشته و برای تصمیم گیری نهایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین در مورد وضعیت ایران در شاخص های توسعه یافتگی و دسترسی به باند پهن، گفت: در سال‌های گذشته کشورهای بسیاری برنامه ملی باند پهن را تدوین کردند اما کشور ما هیچ برنامه‌ای تحت این عنوان نداشت؛ اما شبکه ملی اطلاعات را به عنوان شبکه دسترسی داخل یک شبکه و در مدیریت یک دولت تعریف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با آغاز دولت جدید نیز فواید این شبکه را به اجرا گذاشته‌ایم و پیش بینی می‌شود با سرعت عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم.

جهانگرد با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات ارتباطات داده‌ای در سطح ملی و در شهرها و خانواده ها را فراهم کرده است، گفت: کیفیت، سرعت و خدمات بهبود یافته هنوز ایده آل نیست اما برنامه توسعه در این بخش در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی از الزام وزیر ارتباطات به رگولاتوری برای اجرایی شدن رومینگ ملی خبر داد و گفت: مذاکرات فنی و مقرراتی این پروژه انجام شده و ماه آینده عملیاتی می‌شود.

  • ۹۳/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">