ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل اتحادیه‌های استانی شرکت‌های اینترنتی

| دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۸۶، ۱۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی گفت: امسال اتحادیه‌های استانی شرکت‌های اینترنتی با مجوز وزارت بازرگانی تشکیل می‌شود.

"مسعود ریاضیات" روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی تی ایرنا افزود: تشکیل اتحادیه شرکت‌های اینترنتی برای استان تهران تایید شده است.

وی بیان داشت: اما وزارت بازرگانی در دادن مجوز برای تشکیل اتحادیه سراسری با احتیاط برخورد می‌کند که مشخص نیست چه زمانی بتوان اتحادیه سراسری را تشکیل داد.

وی اظهار داشت: انجمن‌ها قادر به انجام کارهای اجرایی نیستند، اما اتحادیه‌ها دارای اختیارات وسیعی در زمینه نظارت صنفی، کنترل‌ها و تعامل با دولت هستند، به همین دلیل تشکیل اتحادیه برای انجمن شرکت‌های اینترنتی اهمیت دارد.

وی در خصوص اقدامات سال گذشته انجمن شرکت‌های اینترنتی توضیح داد: در سال گذشته تجمیع پهنای باند ‪ISP‬های کوچک انجام شد که بر اساس این اقدام پهنای باند به صورت انبوه در اختیار انجمن قرار می‌گرفت و سپس پهنای باند بین اعضای انجمن توزیع می‌شد.

وی با اشاره به اینکه این کار هم اینک در شیراز و کرج در حال انجام است، بیان داشت: درصورت موفقیت آمیز بودن این اقدام در این دو شهر ، در استان‌های دیگر نیز انجام خواهد شد.

وی مزیت تجمیع پهنای باند را چنین عنوان کرد: به دلیل اینکه پهنای باند به صورت یک جا فروخته می‌شود، هزینه خرید آن کمتر خواهد بود و به نفع شرکت‌های کوچک اینترنتی است.

رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برخی کارهای اجرایی را انجام می‌دهد و قصد دارد در راستای خصوصی‌سازی تنها اعمال نظارت و حاکمیت کند.

ریاضیات بیان داشت: به همین دلیل انجمن با وزارت ارتباطات در حال تعامل است تا برخی کارهای اجرایی نظیر برگزاری نمایشگاه را بر عهده بگیرد.

  • ۸۶/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">