ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل بانک مجازی با سرمایه 70 میلیارد تومان

| يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۸۸، ۰۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد متقاضیان تاسیس بانک می توانند بانک مجازی با سرمایه 70 میلیارد تومان تاسیس کنند.

سید حمید پور محمدی در گفتگو با مهر گفت: یکی از برنامه های جدی که در دستور کار شورای راهبری بانکداری الکترونیک قرار دارد، این است که بانکداری الکترونیک به عنوان امری فراگیر در تمامی عرصه های بانکداری گسترش یابد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از الزامات گسترش بانکداری الکترونیک را تشکیل بانکهای الکترونیک و بانکهای مجازی عنوان و تصریح کرد: این نوع بانکها هزینه های کمتری خواهند داشت و بدون شعبه و یا حداقل شعبات فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه نقل و انتقال پول با مبالغ بالا از طریق بانکهای مجازی امکان پذیر خواهد بود، تصریح کرد: بانکهای مجازی با هدف تسهیل امور، پیشبرد کارها و کاهش هزینه های بانکی و ارائه خدمات سهل تر توسط شورای پول و اعتبار تجویز شده اند.

به گفته پورمحمدی از این پس متقاضیان تاسیس بانک با دریافت مجوز از بانک مرکزی می توانند بانک مجازی با سرمایه 70 میلیارد تومان که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و کمتر از بانکهای خصوصی که 200 میلیارد تومان است، تاسیس کنند.

وی پیش بینی کرد که فعالیت این نوع بانکها مورد اقبال عمومی قرار گیرد، کما اینکه ما باید هر روز نهادهای مالی جدیدتر و پیشرفته تری تاسیس کنیم.

  • ۸۸/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">