ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل خانواده‌ی بزرگ IT از وظایف اصلی ماست

| يكشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۸۴، ۱۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور گفت: نظم و ساماندهی فعالیت‌های انفورماتیکی کشور به عنوان مهم ترین و اصلی ترین فعالیت نظام صنفی محسوب می‌شود .
مهندس«محمد ثروتی» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،گفت: طبق قانون نظام صنفی رایانه‌یی کشور به عنوان نقطه‌ی تعامل بین بخش خصوصی و دولت محسوب می‌شود و تمام فعالان صنف انفورماتیک کشور در این نظام عضو هستند وبا تشکیل این نظام همانند کشورهایی پیشرفته نهادی قوی برای ساماندهی امور بخش خصوصی به وجود آمده است.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور با تاکید بر این که برای انسجام در صنف انفورماتیکی باید به گسترش و تقویت صنف بپردازیم ، ابراز داشت : باید به جایی برسیم که سازمان در تصمیم گیری‌های مهم کشور در حوزه‌ی IT حضور موفقی داشته باشد و معتقدیم که اصل باید بر اساس فعالیت‌های بخش خصوصی باشد .
به اعتقاد وی، ترویج فرهنگ کار گروهی و دولتی و در واقع کنسرسیومی‌ برای گرفتن پروژه‌های بزرگ IT در کشور به شدت احساس می‌شود که سازمان نیز باید در این زمینه برنامه‌هایی داشته باشد .
ثروتی با اشاره به رشد صنف IT در کشور و با اشاره به اصناف مختلفی که در این حوزه وجود دارد، گفت: در صنف ما اصالت به شرکت‌ها‌، فروشگاه‌ها، و اصناف داده شده و اشخاص حقیقی و بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال اقتصادی هم در آن موضوعیت دارند اما در دیگر نظام‌ها اصالت به افراد داده شده است .
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور با اشاره به این که این سازمان تا به امروز در 13 استان تشکیل شده است و در بقیه‌ی استان‌ها هم در حال گستر ش است گفت:باید تلاش کنیم روحیه‌ی همکاری با دولت را در بین فعالان انفورماتیکی تقویت کنیم .
ثروتی یکی از ارکان اصلی جامعه‌ی اطلاعاتی را سازمان‌های غیردولتی دانست و افزود: باید در جهت گسترش سازمان در ابعاد مختلف کوشید و دبیر خانه‌ی سازمان در تلاش است که در جهت رفع مشکلات مربوطه به این صنف اقدام کند .
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور توسعه‌ی سازمان در همه‌ی استان‌های کشور را از دیگر فعالیت‌های مهم برشمرد و گفت : تقویت کمیسیون ‌های تخصصی سازمان که 13 کمیسیون است و به عنوان بدنه‌های تخصصی و کانون‌های تفکر سازمان محسوب می‌شوند ، از مهم ترین وظایف ما محسوب می‌شود و از طرف دیگر باید عضو گیری در سازمان را نیز گسترش دهیم .
ثروتی در ادامه با اشاره به نمایشگاه الکامپ گفت: به اعتقاد من سازمان یا نهادی می‌تواند برگزار کننده‌ی این نمایشگاه باشد که مورد اعتماد و وثوق مردم باشد ضمن این که تجربه و سابقه‌ی این کار را نیز داشته باشد .
وی در پایان تاکید کرد: به اعتقاد من با تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور، اصلی ترین وظیفه‌ی ما تشکیل خانواده‌ی بزرگ IT با حضور تمام فعالان بخش خصوصی و انفورماتیکی کشور است .

  • ۸۴/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">