ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، کاربران اینترنت بیش از همه به دنبال تصاویر زنان عریان و راه‌های تقلب در بازی‌های رایانه‌ای هستند.

تحقیق مؤسسه «وردترکر» نشان می‌دهد که ده سال سرمایه‌گذاری در اینترنت به رشد و تکامل این رسانه کمک کرده ولی کاربران عمدتا به دنبال چیزهای پیش و پا افتاده می‌گردند.

این پژوهشکده با بررسی واژگان مورد جستجوی کاربران اینترنت به این نتیجه رسیده است که اسامی زنان معروف در صدر فهرست ۳۰۰ کلمه پرجوینده قرار دارد. مثلا در ۱۹ جولای، «جسیکا سیمپسون»، خواننده آمریکایی در صدر ایستاد. «جسیکا آلبا» هنرپیشه، «دانیلا هانتوچووا» تنیسور و «پاریس هیلتون» بازیگر سینما و تلویزیون، به ترتیب دوم، چهارم و پنجم شدند.

این نتایج موجب نگرانی کارشناسان درباره رفتارهای اینترنتی کاربران شده، مخصوصا این‌که «وردترکر» کلمات مورد نظر افراد علاقه‌مند به سایت‌های هرزه‌نگاری را دنبال نمی‌کند. ناظران می‌گویند، در صورت افزودن آن واژگان، می‌توان فهمید که کاربران شاهراه جهانی اطلاعات از هدف اولیه طراحان آن برای اطلاع‌رسانی بهنگام و جامع منحرف شده‌اند.

«دنی سولیوان»، سردبیر «دیده‌بان جستجوگرهای اینترنت» به مجله «فوربز» گفته است: «بیشترین نتایج جستجوها حاکی است که مردم به دنبال هرزه‌نگاری هستند».

حتی زمانی که کاربران به دنبال سایت‌های هرزه‌نگاری نیستند، جستجوی آنها باز برای کارشناسان چندان امیدبخش نیست.

مؤسسه «وردترکر» می‌گوید که نام «پاریس هیلتون»، وارث هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون، پرجوینده‌ترین عبارت تمام ادوار است.

تحقیق «وردترکر» نشان می‌دهد «تقلب‌های پلی استیشن ۲»، «تقلب‌های ایکس باکس» (دو دستگاه بازی رایانه‌ای ساخت سونی و مایکروسافت) در میان فهرست محبوب‌ترین عبارت مورد جستجو به ترتیب ششم و هفتم بودند.

تصنیف‌های موسیقی سوم شد و طنز و لطیفه در مکان هشتم این فهرست ایستاد.

«سولیوان» می‌گوید که حتی وقتی مردم در اینترنت به دنبال هرزه‌نگاری، تقلب و موسیقی نیستند، آنها به بیراهه‌های مضحک می‌روند.

وی به «فوربز» گفته است: «تنها چیز دیگری که می‌بینید، جستجوهای راهیابی است، مثلا مردم دنبال سایت هات‌میل یا گوگل می‌گردند».

نگاهی به نتایج مؤسسه «وردترکر» نشان می‌داد که سولیوان حقیقت را می‌گوید. گوگل، دهمین واژه محبوب در میان کلمات پر جوینده است. به عبارت دیگر، مردم در یک موتور جستجوگر به دنبال موتور جستجوی دیگری هستند.

البته می‌توان به نتایج به شیوه‌ای دیگر نیز نگاه کرد. «گوگل» فهرستی از نتایج جستجوها را منتشر می‌کند که بیشتر با اخبار مرتبط هستند.

برای هفته منتهی به ۱۱ جولای، پربیننده‌ترین عبارت خبرساز این جستجوگر «توفان دنیس» بود و اداره ملی اقیانوس و اتمسفر آمریکا نیز دوم شد.

مرکز ملی توفان و شبکه آب و هوا پنجم و ششم شدند و انفجارهای ۷ جولای در پایتخت انگلیس سبب شد که نام لندن تا رده نهم این فهرست صعود کند.

اما همه چیز به توفان و بمب ختم نمی‌شد. «کلی موناکو»، ستاره برنامه‌های تلویزیونی آمریکا سوم بود، «لیل کیم» خواننده موسیقی رپ، هفتم و «جسیکا آلبا» دهم شدند.

  • ۸۴/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">