ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کنونی به میزان ۲۴.۵ درصد از کل مبلغ مصوب «وام وجوه اداره شده» در دولت یازدهم را، برای ارائه تسهیلات به بخش‌های فناوری محور تصویب کرد.

به منظور ارتقاء و توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و تولید برنامه‌‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه ICT، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل وجوه اداره شده، حمایت‌هایی را در قالب اجرای طرح‌های فناورانه، توسعه نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و نیز حمایت از شرکت‌های نوپا انجام می‌دهد.
هر چند که نسبت به نحوه تخصیص این وام‌ها و شیوه غربالگری متقاضیان استفاده از آن، در ابتدای کار ابهاماتی وجود داشت اما در جدول زیر میزان حمایت‌های انجام شده به تفکیک موارد فوق‌الذکر براساس گزارش خود این وزارتخانه ارائه شده است.
تسهیلات مصوب براساس طرح تجاری ارائه شده از سوی متقاضی و تأیید شده توسط کارگروه‌های تخصصی مستقر در وزارت ارتباطات به صورت مرحله‌ای و پس از تأیید ناظران مربوطه انجام گرفته است.
همانطور که گفته شد وزارت ارتباطات برای حمایت از بخش خصوصی به اعطای وام از وجوه اداره شده می‌پردازد که گزارش عملکرد دو سال منتهی به انتهای تیر ماه سال جاری به شرح جدول زیر است:

براساس اطلاعات مذکور در این جدول طی دو سال فعالیت این دولت مجموعا 32 میلیارد و 279 میلیون و 500 هزار تومان برای 54 طرح فناورانه مصوب شده و برخلاف اینکه در سال 96 برای چهار طرح اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به میزان 720 میلیون تومان طرح مصوب وجود داشت اما در سال جاری با اینکه طرح تسهیلات سرمایه در گردشی مصوب نشده اما 250 میلیون تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.
در بخش توسعه نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه نیز طی این دو سال مجموعا 128 طرح مصوب به ارزش یک میلیارد و 920 میلیون تومان از بخش وام وجوه اداره شده در نظر گرفته شده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین 40 مصوبه حمایت از شرکت‌های نوپا به ارزش سه میلیارد و 607 میلیون تومان ظرف این دو سال داشته که با احتساب ارقام قبلی مندرج در این بخش‌ها، میزان کل تسهیلات در نظر گرفته شده در این دو سال 38 میلیارد و 776 میلیون و 500 هزار تومان در قالب "وام وجوه اداره شده" می‌شود.
به گزارش تسنیم، اوایل نیمه سال گذشته در قالب گزارشی به «تصویب 158 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده برای حمایت از توسعه ICT» ظرف چهار سال فعالیت دولت یازدهم پرداختیم که نشان از این دارد وزارت ارتباطات دولت دوازدهم ظرف یک سال فعالیت خود به میزان 24.5 درصد از کل مبلغ مصوب در قالب وام وجوه اداره شده در مدت زمان فعالیت دولت یازدهم را مصوب کرده است.
همچنین در یک سال فعالیت وزارت ارتباطات کنونی، بند حمایتی «بازی‌های رایانه‌ای» نیز از جدول تخصیص وام وجوه اداره شده حذف شده است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">