ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعطیلی فعالان بخش خصوصی در صنعت مخابرات

| پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سندیکای صنعت مخابرات گفت: با ادامه رکود در اقتصاد کشور و به تبع توقف توسعه‌ در مخابرات، اغلب فعالیت‌های بخش خصوصی به تعطیلی کشیده شد که اخیراً نیمی از مطالبات پیمانکاران صنعت مخابرات از شرکت مخابرات پرداخت شده است.

فرامرز رستگار در گفت‌وگو با فارس با ارزیابی اقدامات وزارت ارتباطات در بخش مخابرات اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل فعالان بخش خصوصی صنعت مخابرات در سال‌های اخیر مطالبات معوق پیمانکاران از شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت مادر این صنعت بوده که ادامه رکود در اقتصاد کشور و به تبع رکود در فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت مخابرات ایران، کسب وکار اغلب فعالان بخش خصوصی را نیز به تعطیلی کشانده بود.

وی افزود: در اواخر سال جاری نیمی از مطالبات پیمانکاران صنعت مخابرات از شرکت مخابرات ایران پرداخت شد و نیمی از مطالبات باقی ماند که نسبت به معوقات معوق پیمانکاران صنعت برق و وزارت نیرو وضعیت بهتری ایجاد شده است.

رئیس سندیکای مخابرات با بیان اینکه، پس از موافقت دولت با افزایش تعرفه‌های مخابراتی امکان پرداخت مطالبات چند ساله فراهم شد، گفت: البته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران معتقد است افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت کافی نبوده و تأثیر چندانی بر وضعیت درآمدی شرکت مخابرات نداشته زیرا به همان اندازه که افزایش درآمد ایجاد کرده، لاوصولی‌های مخابرات افزایش یافته است.

وی گفت: از انتهای سال 96 که شرکت مخابرات در همراه اول ادغام و حساب‌های آنها یکی می‌شود، احتمال بهبود وضعیت شرکت مخابرات ایران در اثر یکپارچگی وجود دارد.

*پیوست مهم فناوری برای مشارکت‌های خارجی پشت گوش انداخته شد/ 24 فروردین ماه آخرین فرصت تصویب سند

رئیس سندیکای مخابرات از دیگر اقدامات تاثیر گذار و مهم در وزارت ارتباطات به تدوین پیوست فناوری برای مشارکت‌های خارجی در حوزه مخابرات اشاره کرد و گفت: با تکلیف ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شد قرارداد با خارجی‌ها حتماً پیوست فرهنگی داشته باشد که باعث رشد بیشتر، تبادل فناوری و رشد مراکز تحقیقاتی در کشور شود.

وی گفت: برای تدوین پیوست فناوری فرصت 6 ماهه‌ای در نظر گرفته شد که این فرصت 24 فروردین ماه به پایان می‌رسد، اما علی‌رغم کمبود زمان، تدوین این پیوست در وزارت ارتباطات پشت گوش انداخته شد و جدی گرفته نشد.

رستگار ادامه داد: در نهایت با اصرار بخش خصوصی در مجموعه معاونت‌های وزارت ارتباطات سندی برای ارسال به ستاد اقتصاد مقاومتی تهیه شد که تصویب این سند در مهلت مقرر، اتفاق خوبی در بخش مشارکت‌های خارجی در حوزه مخابرات خواهد بود.

وی افزود: با این سند علاوه بر خرید تجهیزات، شاهد رشد کشور از لحاظ فناوری خواهیم بود و فرصت مناسبی نیز برای کشور ایجاد خواهد شد.

به گفته رئیس سندیکای مخابرات در این سند وضعیت صنعت مخابرات به سه بخش تقسیم شده است.

رستگار توضیح داد: بخش اول حوزه‌هایی است که در آنها به خودکفایی رسیده‌ایم و باید توسط سیاست‌های دولت حفظ شوند. بخش دوم حوزه‌هایی است که تاحدی در کشور ایجاد شده اند و سرمایه‌گذار خارجی برای تکمیل و نه ایجاد می‌تواند حضور پیدا کند و وضعیت فعلی را ارتقا دهد و بخش سوم حوزه‌هایی است که هنوز در کشور وجود ندارد و توسط مشارکت خارجی می‌تواند ایجاد شود.

*لزوم تقویت معاونت‌ها در وزارت ارتباطات/ لختی‌هایی در بدنه معاونت‌ها وجود دارد

رستگار در مجموع اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش مخابرات را مناسب ارزیابی کرد.

وی اظهار داشت: علیرغم اینکه شخص وزیر برای موضوعات وقت می‌گذارد اما در بدنه معاونت‌ها لختی‌هایی وجود دارد و از این رو شورای معاونان در سال جدید باید تقویت شود.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات تصریح کرد: معاونت‌های مهم و تصمیم‌ساز این وزارت‌خانه شامل شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تصمیمات مرتبط با بخش خصوصی تاثیر زیادی دارند و در مقابل معاونت‌هایی که شاید در ظاهر مسئولیت اصلی ارتباط با بخش خصوصی را داشته باشند تا این اندازه موثر نیستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">