ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعمیرات فلگ هنوز تمام نشده است

| يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۸۵، ۰۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، درباره‌ی آخرین وضعیت تغییر تجهیزات فیبر نوری امارات و عربستان و پایان یافتن آن اظهار داشت: شرکت فلگ نتوانسته فیبر نوری این مسیر را تعمیر کند و هنوز منتظر زیربار رفتن این مسیر هستیم.
ناصر یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی وضعیت خطوط فیبر نوری کشور در شرایط فعلی و با زیر بار رفتن خطوط جدید تصریح کرد: برای رفع اختلالات موجود در شبکه، مسیر جدیدی که دو هفته پیش زیر بار رفت به علت مشکل در هر شبانه روز دو تا سه بار و هر بار به مدت چهار تا پنج دقیقه قطع می‌شود؛ بنابراین از ابتدای هفته‌ی گذشته یک مسیر پشتیبانی زیر بار رفت که با توجه به این که مسیر اصلی از طریق تبریز به مرز بازرگان با مشکل مواجه بود، به همین منظور مسیر پشتیبان را از طریق ارومیه به مرز بازرگان منتقل کردیم که این امر سبب شده از ابتدای هفته این مشکل رفع شود.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره‌ی اتصال به فیبر نوری آذربایجان و کویت گفت: علاوه بر مسیر امارات و ترکیه به دنبال آن بودیم که ارتباط از طریق کویت و آذربایجان برقرار شود؛ بویژه از طریق آذربایجان به GateWay‌های بین‌الملل وصل شویم اما متاسفانه به دلیل مشکلات که خود آذربایجان داشت، نتوانست این کار را انجام دهد.
او درباره‌ی خسارت ناشی از قطعی فیبر نوری در کشور گفت: وقتی فیبر نوری قطع می‌شود، ترافیک شبکه را در مسیرهای پشتیبان قرار می‌گیرد، از این رو نیرویی که صرف وصل کردن مجدد آن می‌شود، هزینه‌هایی را در پی دارد؛ اما سعی خواهیم کرد ارتباط کاربران از طریق مسیرهای پشتیبان و جایگزین به سرعت وصل شود.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو مسیر ترکیه و امارات در حال سرویس‌دهی هستند و از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند و در شرایط فعلی نیز مشکلی در خطوط فیبر نوری کشور نداریم.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین گفت: بیشتر قطعی‌های شبکه اینترنت کشور در هفته‌های گذشته، به ‪ PMD(‬اعوجاج) کابلی در حد فاصل تبریز - صوفیان مربوط بود که شکل موج را تغییر می‌داد وباعث می‌شد مولفه‌های شکل موج همزمان به مقصد نرسند.
"ناصر یوسف‌پور" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه‌ارتباطات ایرنا ، در پاسخ به اینکه آیا علت ادامه قطعی‌های شبکه اینترنت ایران پس از تعمیر کابل فیبرنوری امارات به عربستان، به وفق داده نشدن تجهیزات جدید شرکت آلمانی " فلگ" با شرایط و تجهیزات کشور مربوط می‌شود؟، گفت: "هنوز امکانات این شرکت زیر بار شبکه ما نیامده است."

وی همچنین با بیان اینکه ما اکنون ارتباطات بین‌الملل شبکه صوت و اینترنت خود را از طریق کابل فیبر نوری ترکیه تامین می‌کنیم، در پاسخ به اینکه آیا اکنون این مشکل ‪ PMD‬کابل تبریز - صوفیان رفع شده است، عنوان کرد: نه، مسیر جدیدی را از بازرگان به خوی و بعد به مهاباد و سنندج پیش‌بینی کرده‌ایم .
یوسف پور همچنین ابراز امیدواری کرد که تجهیزات فلگ در مسیر کابل فیبر نوری زیردریایی جاسک - فجیره، حدود ‪ ۱۰‬روز دیگر زیر بار شبکه ما برود.
وی درباره کارهایی که شرکت ارتباطات زیرساخت برای افزایش پهنای باند و اینترنت پرسرعت انجام می‌دهد، توضیح داد: ظرف یک ماه گذشته پهنای باند را ‪ ۳۰‬درصد افزایش داده‌ایم و پیش بینی می‌شود تا آخر تابستان نیز ‪ ۵۰‬درصد دیگر افزایش یابد.
حدود ‪ ۳۰‬درصد از ارتباطات بین‌الملل ایران از ‪ ۲۷‬تیرماه گذشته به دلیل برگردان کابل فیبرنوری زیردریایی کشور در مسیر بین امارات و عربستان به مدت حدود ‪ ۸۵‬ساعت دچار اختلال شد که قطعی‌هایی را در شبکه اینترنت و نیز تلفن بین‌الملل کشور موجب شد.

  • ۸۵/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">