ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تغییر مجدد تعرفه واردات گوشی

| يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۸۶، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

دولت قصد دارد برای اصلاح برخی از تعرفه‌ها در بودجه 86، لایحه‌ مستقلی را به مجلس ارایه ‌دهد.

به گزارش فارس دولت برای حمایت از تولیدات داخلی بویژه تولید گوشی تلفن همراه در کشور این لایحه را به مجلس ارایه خواهد داد.

یک مقام آگاه گفت: در لایحه بودجه سالجاری مجلس علیرغم مصوبه سال گذشته معاون رئیس جمهوری برای تعیین تعرفه skd و ckd گوشی تلفن همراه، تعرفه skd را حداقل 80 درصد cbu تعیین کرده است.یعنی تعرفه واقعی برای تولید کننده در مرحله skd ، 48 درصد خواهد شد.

وی ادامه داد: تعرفه نهایی برای تولید کننده داخلی در مرحله ckd نیز حداقل شش درصد است.

این مقام آگاه گفت: وضع این تعرفه‌ها توسط مجلس به هیچ وجه به نفع تولید داخل نخواهد بود.به عنوان مثال تعرفه واردات گوشی تلفن همراه اکنون 60 در صد است.تولید کننده داخلی باید با تعرفه واقعی 48 درصد وضع شده توسط مجلس به اضافه 15 درصد هزینه تولید اقدام به ساخت گوشی در داخل کند که این امر ممکن‌ نخواهد بود.

وی گفت: تصویب این تعرفه‌ها توسط مجلس صنعت لوازم خانگی را که دولت زحمت فراوانی برای پویایی آن در داخل کشیده بود را دچار مشکلات عدیده خواهد کرد.به همین خاط دولت قصد دارد که لایحه مستقلی برای اصلاح تعرفه به مجلس ارایه کند.

  • ۸۶/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">