ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تغییر مجوز ICP‌ها

| دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۸۵، ۱۰:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورهای تلفن ثابت از این هفته، واگذاری شماره‌های خود را آغاز می‌کنند و مشکل اتصال آن‌ها به شبکه‌ی بک‌بون حل شده است.
محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی وضعیت فعالیت اپراتورهای تلفن ثابت و تمدید مجوزهای آن‌ها، گفت: در پروانه‌ای که به آن‌ها ابلاغ شده، مشکلات زیادی وجود دارد؛ به آن‌ها تنها یک برگ پروانه‌ی فعالیت ارایه شده؛ در حالی که این مجوز ضمائم زیادی دارد که باید مستندسازی، ابلاغ و تکلیف آن‌ها با اپراتورهای موجود و اتصال متقابل با شبکه‌ی بک‌بن کشور مشخص می‌شد.
وی ادامه داد: با توجه به تمام این شرایط، آن‌ها تا به حال نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و تا پایان سال قبل نیز به وضعیت آن‌ها در کمیسیون تنظیم مقررات رسیدگی و تصمیم‌گیری می‌شد؛ اما گزارش مربوط به فعالیت آن‌ها به دلایل مختلف ارایه نشده و به همین دلیل از کمیسیون مهلت خواستیم که تا نیمه‌ی اول سال جاری برای انجام تعهداتشان مهلت دهند. اپراتورهای تلفن ثابت باید از این فرصت استفاده کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های مناسبی را برای فعالیت‌های آن‌ها به وجود آوردیم و در همین راستا، دو یا سه شرکت واگذاری‌ها‌ی خود را از این هفته و در شهر اصفهان و چند شهر دیگر آغاز می‌کنند.
خسروی درباره‌ی مشکلات اپراتورهای تلفن ثابت، گفت: این شرکت‌ها مشکلی در زمینه‌ی تعرفه‌ها نداشتند؛ تنها مشکل آن‌ها اتصال متقابل با شبکه‌ی بک‌بون بود که آن را حل کردیم.
او صحبت‌های برخی شرکت‌ها درباره‌ی همکاری نکردن مسوولان شرکت مخابرات را صحیح ندانست و گفت: مسوولان شرکت مخابرات امکانات را برای فعالیت آن‌ها مهیا کردند و تنها مشکل اپراتورهای تلفن ثابت همانطور که گفته شد، اتصال به شبکه‌ی بک‌بون بود؛ چراکه در صورت برقرار نشدن این اتصال، به عنوان یک جزیره‌ی کوچک توانایی ادامه حیات را نخواهند داشت.
او در مورد روند فعالیت شرکت‌های ICP، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران در گذشته به دلیل تکمیل نبودن شبکه‌ی فیبر نوری، توانایی برقراری ارتباط را نداشت؛ به همین خاطر ICP‌ها به منظور ارایه‌ی پهنای باند از طریق ماهواره به کاربران به وجود آمدند، اما در حال حاضر فیبر نوری کشور با پهنای باند وسیع در کشور ایجاد شده و قیمت آن نیز یک‌سوم پهنای باند ماهواره است.
وی درباره‌ی اظهارات برخی ICP‌ها مبنی بر این‌که در صورت قطع شدن فیبر نوری با جمع شدن ماهواره‌ها خطوط پشتیبانی ندارند، گفت: فیبر نوری ایران از دو مسیر اصلی ترکیه و امارات به ارتباطات جهانی متصل شده و هم اکنون برای برقراری ارتباط با فیبر نوری از آذربایجان نیز در حال مذاکره هستیم، به طور حتم مشکلی به وجود نخواهد آمد و در صورت بروز مشکل، شرکت فناوری اطلاعات از ماهواره برای خطوط پشتیبانی استفاده خواهد کرد.
خسروی درباره‌ی وضعیت مجوز ICP‌ها گفت: به طور حتم با تغییر مجوز، آن‌ها وضعیت بهتری برای ادامه‌ی فعالیشان پیدا خواهند کرد؛ مجوز ICP‌ها تغییر پیدا خواهد کرد و هم اکنون این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات در حال بررسی است.

  • ۸۵/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">