ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفاهمنامه تولید گوشی با نوکیا امضا شد

| سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۸۵، ۱۲:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

تفاهم نامه تولید گوشی تلفن همراه در ایران میان کنسرسیوم شرکتهای شهرکهای هوشمند، نیمه هادی عماد، موسسه سروش رسانه و شرکت نوکیا امضاء شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکت نیمه هادی عماد و شرکتهای هوشمند به همراه موسسه سروش رسانه طی قراردادی که در طی سالجاری با وزارت صنایع منعقد کرده بودند متعهد به تولید هر کدام دو میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه شده بودند. در ابتدا قرار است این شرکتها با مونتاژ کار خود را آغاز کنند.

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران نیز در این قرارداد حضور دارد که اکنون مذاکرات خود را با شرکت " ام موبایل " مالزی به مراحل نهایی رسانده و قصد دارد امسال گوشی تلفن همراه را در داخل تولید کند.

نوکیا هم اکنون بزرگترین و پر فروشترین تولید کننده گوشی تلفن همراه در جهان است و بیش از نیمی از بازار داخلی نیز در دست برند نوکیا است.

این شرکتها در کل باید شش میلیون گوشی تلفن همراه با همکاری شریک خارجی خود تا پایان سالجاری تولید کنند.به درازا کشیده شدن امضای این قرارداد دلایل مختلفی چون عدم کاهش تعرفه skd و نیز بلاتکلیفی ثبت شماره سریال گوشیهای وارداتی بود.در حال حاضر تعرفه skd از 60 به 10 درصد رسیده و کار ثبت شماره سریال گوشیهای وارداتی نیز توسط وزارت ارتباطات آغاز شده است.

  • ۸۵/۰۹/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">