ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفاهم‌نامه سازمان فضایی و شرکت گاز

| جمعه, ۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

به گزارش روابط عمومی سازمان فضایی ایران، در راستای توسعه کاربرد­های فناوری­ فضایی بومی کشور و همچنین با عنایت به مفاد بند 28 از سیاست­ های کلی برنامه ششم توسعه مبنی بر اولویت­ دهی به حوزه ­های راهبردی صنعتی (از جمله نفت و گاز) و افزایش ضریب نفوذ فناوری­ های پیشرفته در آن، تفاهم­نامه همکاری بین سازمان فضایی ایران و شرکت انتقال گاز ایران منعقد شد.
دکتر براری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران در این مراسم گفت: طرح ­ریزی و اجرای فاز پایلوت ارائه خدمات مخابراتی ماهواره­ای به شرکت انتقال گاز به منظور تأیید فناوری ماهواره­ های مخابراتی در ارائه سرویس ذخیره و ارسال و رله دیتا متناظر با نیازمندی ­های توافقی با استفاده از زیرساخت ماهواره ­­های بومی از اهداف این تفاهم نامه است.
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های طرفین تفاهم نامه افزود: همکاری در مراحل امکان سنجی و طراحی مأموریت منظومه ماهواره ­های مخابراتی گسترده و عملیاتی به منظور پاسخ­ دهی به نیازمندی­ های شبکه انتقال گاز بعنوان کاربر نهایی و ارائه اطلاعات فنی مورد نیاز در این زمینه به سازمان فضایی ایران، مشارکت و حمایت از سرمایه­ گذاری و نهاد­سازی ­های لازم در اجرای فاز عملیاتی منظومه ماهواره­ های مخابراتی پس از اجرای فاز تأیید تکنولوژی از تعهدات شرکت انتقال گاز ایران در این تفاهم نامه است.
رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه ارایه خدمات به شرکت انتقال گاز ایران مبتنی بر فناوری فضایی بومی در کشور است خاطر نشان کرد:انعقاد این تفاهم نامه یک طلیعه جدید برای متخصصین حوزه فضایی کشور به منظور ارایه دستاوردها در حوره های عملیاتی و اجرایی راهبردی می باشد.
رییس سازمان فضایی ایران، بسترسازی ارائه خدمات مخابرات ماهواره ای به شرکت انتقال گاز در قالب پروژه­ های توافقی را از اهم تعهدات سازمان فضایی ایران در این تفاهم نامه دانست.
 در ادامه این مراسم سعید توکلی مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران اظهار داشت: امنیت و پایداری ارتباطات و حصول اطمینان از امنیت اطلاعات از دغدغه های شبکه انتقال گاز ایران می باشد که این موضوع با بهره برداری از فناوری فضایی و سیستم های ماهواره ای مرتفع خواهد شد.
وی افزود: همکاری و مشارکت در طراحی مأموریت و امکان سنجی منظومه­ های ماهواره ای مخابراتی گسترده به منظور ارائه خدمات مخابرات ماهواره­ای به صورت عملیاتی در حوزه­های مختلف مورد درخواست از قبیل قرائت از راه دور، نشت­یابی، شرایط اضطراری در نقاط کور رادیویی، کنترل فرایند حفاظت کاتدی و نیز سایر نیازمندی های شرکت انتقال گاز را از اهداف تفاهم نامه امضاء شده دانست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">