ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات و سازمان محیط زیست

| سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کاهش مشکل های زیست محیطی گفت: میزان مصرف انرژی در صنعت آی.سی.تی کمتر از دو درصد است.

«نصرالله جهانگرد» سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان محیط زیست در محل این وزارتخانه افزود: الکترونیکی و دیجیتالی کردن صنایع با استفاده از آی.سی.تی به کاهش مصرف انرژی و در نتیجه حفاظت از محیط زیست منجر می شود.
جهانگرد گفت: پیشرفت های روز افزون این صنعت به گونه ای است که همواره روند مصرف انرژی را در این صنعت کم می کند.
به گفته وی، فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت سبز جهانی است که می تواند در خدمت سایر صنایع برای کاهش آلودگی های زیست محیطی باشد.
وی یادآوری کرد اتحادیه جهانی مخابرات یک دهه پیش فصل آی.سی.تی سبز را مطرح کرد و افزود: آی.سی.تی به سبب مصرف اندک انرژی در داخل این صنعت و تاثیر آن بر دیگر صنایع، در حفظ محیط زیست اثرگذار است.
این مسئول افزود: کاهش ترددها با استفاده از اینترنت نیز عامل مهمی در حفاظت از محیط زیست است.
جهانگرد به دستورالعمل دفع زباله های الکترونیکی در جهان اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع یکی از مباحث مربوط به محیط زیست است و ترجمه ای از دستورالعمل های در سطح بین المللی تقدیم هیات دولت شده است تا چگونگی فعالیت در این عرصه را نشان دهد.
تفاهمنامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست با هدف گسترش فناوری های نوین ارتباطی در بخش حفاظت محیط زیست صبح امروز در محل وزارت ارتباطات به امضا رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">