ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفاوت‌های برخورد با اپراتور چهارم

| شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

اپراتور فیبرنوری یا همان اپراتور چهارم وظیفه رساندن فیبرنوری به منازل ایرانیان را بر عهده داشت.

پروژه‌ای بزرگ که بسیاری اجرای آن را سال‌ها برآورد می‌کنند. اما این اپراتور که چندان نیز اطلاعاتی از میزان پیشرفت یا مشکلات خود را نمی‌دهد، هر از چند گاهی با اخطار رگولاتوری بر سر زبان‌ها می‌افتد.

رگولاتوری ظاهرا دل خوشی از این اپراتور نداشته و اخیرا نیز اعلام کرده که این اپراتور هیچ کار خاص و موثری انجام نداده است. از این رو تاکید شده اگر اپراتور مذکور سه اخطاره شود با لغو پروانه مواجه خواهد شد.

ظاهرا سازمان تنظیم مقررات از چیزهایی با خبر است که حداقل کارشناسان و فعالان رسانه‌ای از آن بی‌اطلاع هستند.

بر اساس مهلت قانونی، تابستان 95 دوره انحصار اپراتور چهارم به پایان می‌رسد. در این میان برخی سرنوشت این اپراتور را با رایتل مقایسه می‌کنند که با وجود تمدید مهلت و زمزمه‌های اعطای مهلت جدید سرانجام نیز نتوانست به درستی به تعهدات خود عمل کرده و در نهایت نیز صحبت از میلیاردها تومان جریمه شد. اما موقعیت اپراتور چهارم با رایتل بسیار متفاوت است. رایتل با وجود مشکلاتی که داشت هیچگاه مورد مواخذه رگولاتوری قرار نگرفت.

حتی همزمان با پایان مهلت انحصار زمزمه مهلت دوباره مطرح شد و رگولاتوری هم با وجود میلیاردها تومان جرایم پیش بینی شده در پروانه این اپراتور، شاهد حمایت رگولاتوری و برخی توجیهات بود تا جرایم ایشان رفته‌رفته به فراموشی سپرده شود.

به هر حال رگولاتوری حالا برخوردی متفاوت با رایتل را در دستور کار خود با اپراتور چهارم گذاشته است. البته اپراتور چهارم نیز باید هر چه سریع‌تر مسایل و مشکلات خود را شفاف کند تا رسانه‌ها نیز در جریان آن قرار گیرند.(منبع:موبنا)

  • ۹۳/۱۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">