ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات تصویب نشد

| چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با 80 رای موافق، 50 درصد مخالف و 50 رای ممتنع به تصویب نرسید.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ولی ملکی مخبر کمیسیون صنایع و معادن 13 مورد را علت درخواست انجام تحقیق و تفحص از این وزارتخانه اعلام کرد که این موارد به شرح زیر است:
1- عملکرد شرکت مخابرات در استفاده حداکثر از توان داخل.
2- عملکرد شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار در واگذاری مناقصات نظیر مناقص 59/83 به مبلغ 800 میلیون دلار جهت تلفن همراه و نحوه‌ی انتخاب پیمانکار عمومی و شرکای خارجی آنها و انتخاب مشاور MPC که با برنده‌ی اصلی سهام مشترک دارد.
3- عملکرد وزارتخانه در واگذاری امتیاز بهره‌برداری تلفن همراه اعتباری به شرکت تعاونی صنعتی رفسنجان.
4- عمکرد مرکز تحقیقات مخابرات ایران و نحوه‌ی اجرای پروژه‌ها و انجام هزینه‌ی بودجه سالانه‌ی آنها.
5- علت و نحوه‌ی برگزاری مناقصه‌ی محدود خرید تجهیزات خط و انتخاب خطوط نوری شبکه راه دور یا زیرساخت کشور که منجر به برنده شدن یک شرکت مشخص خارجی شده است و هم‌چنین خرید بیش از 12 میلیون دلار خط و اقدام خطوط نوری از یک شرکت خارجی دیگر همزمان با برگزاری مناقصه‌ی محدود فوق‌الذکر و نحوه‌ی رعایت قانون حدکثر استفاده از توان داخل در آنها.
6- نقش شرکت انگلیسی ایرکام در طراحی و مهندسی شبکه تلفن همراه و نحوه‌ی خرید تجهیزات این شبکه در سال‌های 80 الی 84
7- علت خرید یک ساختمان جدید با هزینه‌ی بیش از 80 میلیارد تومان در سال 84 و خرید دفاتر مرکزی در تهران توسط شرکت‌های استانی، که با بررسی‌های انجام شده با بالاترین هزینه‌ی قیمت در نظر گرفته شده برای هر متر مربع، این ساختمان حداکثر 25 میلیارد تومان قیمت داشته که 80 میلیارد تومان برای خرید آن هزینه شده است.
8- نحوه‌ی هزینه نمودن وجوه خارج از شمول.
9- نحوه‌ی محاسبه‌ی قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه یعنی واگذاری تلفن و خدمات که ارایه می‌شود و اعمال آن در محاسبات بودجه‌ی سالانه‌ی شرکت‌های مخابراتی تابعه وزارتخانه.
10- عدم بهبود کیفیت ارتباطات تلفن همراه علی‌رغم گذشت بیش از چهار سال مدیریت وزارتخانه و انتخاب مشاور خارجی و خریدهای سنگین خارجی و نحوه‌ی درآمدها و هزینه‌های انجام شده در شبکه تلفن همراه اپراتور اول شرکت دولتی.
11- بررسی قرارداد و نحوه‌ی محاسبات درآمد و هزینه‌های متقابل حاصل از بهره‌برداری از نصب و راه‌اندازی آنتن ارتباطات بین‌المللی به نظر شرکت‌های اکستد، کی سی اس آی از کشورهای انگلیس و فرانسه و کانادا و نحوه‌ی تامین ارتباطات میان آنها.
12- امور مخابراتی مربوط به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و شرکت‌های مخابراتی تابعه آن.
13- بررسی علل عدم حمایت وزارت مذکور از صنایع تحت پوشش خود مانند ITI (آی تی آی)، ITMC و دیگر شرکت‌های بزرگ ایران نظیر صا شیراز.

  • ۸۵/۰۳/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">