ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تقسیم کار در توسعه پهن باند؛ به موقع!

| جمعه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان و مسوولان ارشد وزارت ارتباطات و مدیران اپراتورهای بخش خصوصی، نقشه راه و تقسیم کار ملی در خصوص توسعه شبکه پهن باند کشور مشخص شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، در نشستی با حضور دکترواعظی، دوایی، عمیدیان و مهندسین قنبری، جهانگرد و خسروی و همچنین مدیران عامل شرکت های مخابرات ایران، استان تهران، ایرانیان نت، FCP ها، اپراتورهای تلفن همراه و دیگر مسوولان ذی ربط، سند تقسیم کار ملی در توسعه پهن باند کشور مشخص شد.

همچنین در این نشست، مسسولان مربوطه، گزارش آخرین اقدام های انجام شده در طراحی و بهینه سازی شبکه ارتباطی در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده را ارایه کردند.

این گزارش حاکی است، دکتر واعظی در این نشست بابیان این مطلب که هدف اصلی، توسعه شبکه با کیفیت مناسب همراستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: طی دوسال گذشته، کمیته ارتقاء کیفیت در وزارت ارتباطات تشکیل شد و بهینه سازی شبکه و توسعه پهن باند کشور به عنوان موضوعات مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته، اقدام های پراکنده ای در شبکه ارتباطی کشور برای رفع نیاز مردم صورت گرفته بود اما از ابتدای دولت یازدهم، ایجاد شبکه منسجم و علمی به عنوان یک سیست مهم ، مورد برنامه ریزی قرار گرفت.

وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که شرکت های بزرگ ارتباطی نظیر شرکت مخابرات ایرانمی بایست توسعه و ایجاد رقابت در کشور را به عنوان یک نگاه ملی در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: شرکت مخابرات باید با امکانات عظیم در اختیار خود، در جهت درآمد سازی برای توسعه شرکت و همچنین رونق کسب و کار ICT اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: آماده سازی زیرساخت های ارتباطی برای ارایه خدمات با کیفیت و قابل قبول به مردم به عنوان یکی از برنامه های اصلی وزارت ارتباطات ، به طور جدی پیگیری خواهد شد.

دکتر واعظی تصریح کرد: باید با ابتکارات، نوآوری و بهره گیری از تجربیات موفق در دنیا، سرویس های جدید تعریف شود تا شاهد رونق کسب و کار در حوزه ICT باشیم.

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام : اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری گفت: دولت اعتقاد جدی به این شعار دارد و تصمیم گرفته تا به جای انجام کارهای تبلیغاتی، اقدام های عملی برای تحقق ان را اجرایی کند.

در پایان این نشست، برنامه اقدام و تقسیم کار ملی میان شرکت های دولتی و غیر دولتی تعیین  و با دستور دکتر واعظی به موقع به اجرا گذاشته می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">