ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

­رئیس کمیسیون ویژه طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: نسخه جدید طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی به دنبال درخواست وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی و با تصمیم گیری در جلسه‌ای با حضور آقای قالیباف و معاون قوانین مجلس تهیه شد و غیر قانونی نیست.

رضا تقی پور انوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص نامه معاونت قوانین مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن رای گیری امروز درباره کلیات طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی تصریح کرد: در نامه معاون قوانین مجلس آمده است؛ با توجه به اینکه نسخه‌ای که در امروز درباره کلیات آن رای گیری شد متفاوت از نسخه‌ای است ارجاع شده به کمیسیون ویژه یعنی نسخه ۲۶ تیرماه بوده بنابراین قابلیت رای گیری نداشته است.
تقی پور: رای گیری درباره کلیات طرح فضای مجازی غیر قانونی نیست
وی افزود: معاون قوانین مجلس در این نامه صحبتی از ابطال نکردند، آقای پورسید خود نیز فردی حقوقی هستند و می‌دانند که ابطال رای کمیسیون امکان پذیر نیست مگر آنکه کمیسیون خود رای اش را عوض کند.
وی ادامه داد: در این نامه آمده است که امکان بارگذاری این طرح با نسخه جدید برای بررسی شور دوم در سامانه وجود ندارد که باید هیئت رئیسه برای این مشکل تدبیری بیاندیشد.
رئیس کمیسیون ویژه طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: برخی رسانه‌ها از ابطال رای به کلیات این طرح گفته‌اند که یک شیطنت و خباثت رسانه‌ای است و امیدوارم رسانه‌ها در درج این عنوان دقت کنند به ویژه آنکه تعدادی از رسانه‌ها از این نامه با عنوان ابطال کلی طرح نام برده اند که یک شوخی بی مزه است.
تقی پور ادامه داد: کمیسیون فرهنگی همان نسخه ۲۶ تیرماه را مطابق اصل ۱۴۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس که با نظر مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده بود، به عنوان مصوبه مورد تایید کمیسیون به صحن ارسال کرد و نهایتاً با رای نمایندگان برای بررسی به صورت اصل هشتاد و پنج به کمیسیون ویژه ارسال شد.
وی گفت: در ابتدا ملاک بررسی ما در کمیسیون ویژه همینین نسخه بود، اما تغییر این متن به دنبال ارسال نامه وزیر ارتباطات در ۲۵ آبان ماه و در پی آن جلسه‌ای بود که با حضور رئیس مجلس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، معاون قوانین مجلس، آقای یزدی خواه عضو کمیسیون ویژه بنده در اتاق جلسات رئیس مجلس تشکیل شد.
رئیس کمیسیون ویژه طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی تصریح کرد: در آن جلسه از ما خواستند که نسخه جدیدی بر مبنای نظرات مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات تهیه شود، در اصل این کار به درخواست وزیر ارتباطات و مرکز ملی و با نظر رئیس مجلس انجام گرفته است.
تقی پور گفت: ملاک قرار دادن نسخه ۲۶ تیرماه یعنی ما کل فعالیت‌های پنج ماهه گذشته کمیسیون ویژه را در نظر نگیریم و به نسخه ۲۶ تیرماه برگردیم؛ بازگشت به نسخه قبلی یعنی بی توجهی به تصمیمات آن جلسه که با حضور رئیس مجلس گرفته شده بود و خود معاون قوانین مجلس نیز در آن جلسه حضور داشت.
وی خاطرنشان کرد: مسیر ما درست بوده است کمیسیون بر مبنای جلسه ۹ آذر ماه (با حضور رئیس مجلس) این طرح را به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال کرد و تاکید شد که کارگروه مشترکی به ریاست آقای یزدی خواه این نسخه جدید را تهیه کند.
تقی پور تاکید کرد:، چون کمیسیون ویژه خود این ماموریت را به کارگروه ویژه داده بود طبیعتاً صلاحیت دارد که در خصوص نسخه تهیه شده به در خواست خود، رایگیری کند.
وی یاد آور شد: در طی این مدت و با تغییر عنوان و متن این طرح تا امروز، از سوی معاونت قوانین چیزی به ما ابلاغ نشده بود و حتی نظرات اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بر اساس همین متن جدید بوده است.
تقی پور گفت: بنده فردا حتما به صورت رسمی جواب نامه معاون قوانین مجلس را می‌دهم، اما برخلاف اتفاقی که امشب افتاد که نامه قبل از اینکه به دست ما برسد، در فضای مجازی منتشر شد.

  • ۰۰/۱۲/۰۴

طرح صیانت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">