ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلاش برای رایگان شدن اینترنت دانش‌آموزان

| چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در خصوص رایگان شدن هزینه اینترنت اپلیکیشن شاد گفت: این مساله برای ما حائز اهمیت است و وزیر آموزش و پرورش پیگیر این موضوع هستند تا استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان باشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، «مهدی شرفی» سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره دستور رییس جمهور منبی بر رایگان بودن هزینه اینترنت اپلیکیشن شاد گفت: بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش ما دو سند داریم که طبق آن باید هزینه اینترنت اپلیکیشن شاد رایگان باشد.
شرفی در ادامه توضیح داد: یکی از این سند ها مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است که توسط رییس جمهور ابلاغ شده است. سند دیگر که دال بر رایگان بودن هزینه اینترنت اپلیکیشن شاد را دارد، قانون است، زیرا طبق قانون آموزش باید رایگان باشد.
سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش تاکید کرد: این مساله برای ما حائز اهمیت است و وزیر آموزش و پرورش پیگیر این موضوع هستند که حتما استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان باشد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکید آموزش و پرورش و توجه رییس جمهور به رایگان بودن اپلیکیشن شاد چرا این اتفاق هنوز رخ نداده و والدین چه زمانی می توانند به شکل رایگان از اپلیکیشن شاد استفاده کنند؟ گفت: تیم های فنی ما در وزارت آموزش و پرورش با وزارت فناوری و ارتباطات در حال تعامل هستند تا ببینیم به چه نتیجه ای خواهند رسید و امیدوارم این کار سریع تر انجام شود.
سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در حال حاضر هزینه اپلیکیشن شاد ۵۰ درصد از نرم افزارهای دیگر ارزان تر است، یعنی به نسبت پیام رسان های دیگر ۵۰ درصد کمتر اینترنت مصرف می کند، اما بخشی از این اقدام به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجموعه خارج از آموزش و پرورش برمی گردد و یک سری از پیگیری ها و اقدامات باید از سوی این وزارتخانه انجام شود.
شرفی در مقایسه این نرم فزار با نرم افزارهای خارجی گفت: اپلیکیشن شاد یک برنامه داخلی است و هزینه استفاده از نرم افزارهای داخلی نسبت به برنامه های خارجی ۵۰ درصد کمتر محاسبه می شود. یعنی نسبت به تمام سایت ها، برنامه ها و ابزارهای خارجی هزینه آن نصف حساب می شود.
وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به شدت در حال پیگیری است تا استفاده از اپلیکیشن شاد برای دانش آموزان سراسر کشور رایگان باشد.
سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در خصوص اشغال بودن خط ۴۳۰۸۱ که برای پاسخگویی درباره اپلیکیشن شاد در نظر گرفته شده بود، توضیح داد: تعداد ۱۲۰ نفر برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات والدین، معلمان و دانش آموزان فعالیت می کنند و باید به سراسر کشور پاسخ دهند و گاهی اوقات تماس ها بسیار زیاد هستند که موجب پر شدن تمام وقت آن ۱۲۰ نفر می شود.
شرفی ، سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در خصوص مشکلات ناشی نصب نسخه تحت وب برنامه شاد گفت: نسخه تحت وب اپلیکیشن شاد مشکلی ندارد و قابل استفاد است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">