ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دنیای اقتصاد - مناقصه پروژه نسل 5/2 تلفن همراه (GPRS) ماه آینده با هدف ارائه سرویس‌ها و قابلیت‌هاى این نسل به تمامى مشترکان تلفن همراه در کشور توسط شرکت ارتباطات سیار برگزار مى‌شود و با اجرایى شدن این پروژه مشترکان با استفاده از قابلیت‌هاى نسل 5/2 تلفن همراه مى‌توانند به تبادل اطلاعات و دیتا از طریق اینترنت و دیگر شبکه‌ها با سرعت بالا بپردازند.
محمدحسین فلاح اصغرى مدیرکل طرح و مهندسى شرکت ارتباطات سیار در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اجراى پروژه آزمایشى GPRS در شرکت ارتباطات سیار گفت: طرح آزمایشى GPRS توسط شرکت زیمنس (SIEMENS) به منظور نمایش قابلیت‌هاى سیستم‌هاى GPRS در شرکت ارتباطات سیار اجرایى شد که طبق این طرح اوایل سال جارى تجهیزات این سیستم در ساختمان شرکت ارتباطات سیار نصب و پس از هماهنگى و سازگارى با دیگر سیستم‌ها به صورت آزمایشى در شبکه موجود فعال شد.
وى افزود: طرح آزمایشى GPRS دو ماه پیش فعال و به ارائه سرویس و نمایش قابلیت‌هاى نسل 5/2 تلفن همراه در شرکت ارتباطات سیار پرداخت و در مدت سپرى شده سرویس‌هاى آن توسط کارشناسان و متخصصان بررسى شده است.
وى در خصوص هزینه پروژه آزمایشى گفت: خرید و نصب تجهیزات و ارائه خدمات توسط شرکت زیمنس حدود 500هزار دلار براى شرکت ارتباطات سیار هزینه داشته است، با توجه به این که این پروژه در کنار پروژه‌هاى توسعه‌اى شبکه در این شرکت به اجرا در آمده است.
به گفته وى طرح آزمایشى GPRS به شرط واگذار نشدن به مشترکان و تنها به منظور آشنایى شرکت ارتباطات سیار با قابلیت و میزان سازگارى GPRS با شبکه تلفن همراه کشور اجرا شده است.
مدیرکل طرح و مهندسى شرکت ارتباطات سیار با اشاره به آمادگى این شرکت براى اجراى مناقصه پروژه GPRS در ماه آینده براى واگذارى سرویس‌هاى نسل 5/2 تلفن همراه به تمامى مشترکان در کشور گفت: پس از اجراى طرح آزمایشى و هماهنگى GPRS با سیستم‌ها، شرکت ارتباطات سیار مى‌تواند در مناقصه اصلى در خصوص این سیستم‌ها به ارزیابى شرکت‌ها بپردازد زیرا تنها امتیاز کسب شده از پروژه آزمایشى، آشنا شدن شرکت ارتباطات سیار با GPRS بوده است.
وى تصریح کرد: هیچ‌‌گونه قضاوت فنى در خصوص پروژه آزمایشى نشده است و این شرکت تاکنون مطالعاتى را در این زمینه انجام داده و پیشنهادى براى ارائه به سازنده‌‌هاى این سیستم آماده کرده است تا در مناقصه شرکت‌‌هاى فعال در این زمینه توانایى فنى خود را ارائه دهند. با توجه به این که برخى از کارشناسان شبکه معتقدند شبکه فعلى تلفن همراه ناکارآمد است و باید براى ورود نسل 5/2‌ تلفن همراه وضع موجود بهینه شود، فلاح اصغرى در این خصوص گفت: مشترکان تلفن همراه براى دریافت سرویس جدید نیازمند کانال‌‌هاى رادیویى بیشترى هستند که شرکت ارتباطات سیار دربحث ظرفیتى شبکه و درمدل طراحى شده براى اجراى سیستم GPRS به این مساله توجه کرده است.
وى در ادامه گفت: ظرفیت رادیویى به طور موازى با شبکه در حال افزایش است و در تمامى استان‌ها به خصوص تهران و شهرهاى بزرگ افزایش کانال‌هاى رادیویى به عنوان بخشى از این پروژه در دست اجرا خواهد بود.
فلاح اصغرى در پایان با اشاره به سرعت کم انتقال دیتا در شبکه گفت: با اجرایى شدن این پروژه سرعت انتقالات دیتا بین گوشى‌هاى تلفن همراه افزایش مى‌یابد و انتقال اطلاعات و نیز ارائه اطلاعات از سوى فراهم‌کنندگان سرویس‌هاى مختلف از طریق اینترنت و یا دیگر شبکه‌‌ها در سیستم GPRS به صورت عملى با سرعت 50‌کیلو بیت بر ثانیه انجام خواهد شد.

  • ۸۴/۰۹/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">