ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلگرام: هشداری از دولت روسیه نگرفتیم

| سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

طراح و مدیر سامانه ارتباط اینترنتی موبایلی تلگرام شرایط سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه های روسیه برای ادامه دسترسی کاربران روس به این سامانه را رد کرد.

به گزارش ایرنا، پاول دوروف اعلام کرد: شرایط سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه های روسیه برای دسترسی به اطلاعات کاربران تلگرام با قانون اساسی این کشور مغایرت دارد.
خبرگزاری ایتارتاس روز دوشنبه به نقل از پیام دوروف در شبکه اجتماعی وکنتاکته نوشت: درخواست سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه های روسیه از تلگرام نه فقط با ماده 23 قانون اساسی مغایرت دارد بلکه ناآگاهی از شیوه کشف رمز کاربران را نشان می دهد.
وی افزود: تبادل اطلاعات سری در تلگرام به گونه ای است که مالکان این سامانه ارتباط اینترنتی، به رمز حساب های کاربران آن دسترسی ندارند.
طراح تلگرام خاطرنشان کرد: فیلتر کردن تلگرام، کار تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر را دشوار نمی کند، زیرا آنها می توانند از دهها سامانه ارتباطی دیگر استفاده کنند.
رئیس سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه های روسیه به تازگی هشدار داد که اگر سامانه ارتباط اینترنتی موبایلی تلگرام به نقض قوانین این کشور ادامه دهد، از دسترسی کاربران خارج خواهد شد.
آلکساندر ژوکوف گفت که اگر تلگرام اطلاعات لازم را برای گنجاندن خود در فهرست سازمان دهندگان اطلاع رسانی این کشور ارائه نکند، مسدود خواهد شد.
در بیانیه ژوکوف که روز جمعه پایگاه سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه های روسیه انتشار داده، آمده است: کارکنان این نهاد هر روز نامه های حاوی توضیح مطالبات قانون را برای تلگرام ارسال می کنند که بی پاسخ می ماند.
خبرگزاری اسپوتنیک ادامه داده است که مقام روسی از پاول دوروف مدیر تلگرام درخواست کرده قوانین روسیه را اجرا کند، زیرا فرصت اندکی برای تصمیم گیری درباره این پیام رسان باقی مانده است.
پاول دوروف شهروند روسیه که خارج از این کشور اقامت دارد، سال 2013 شبکه اجتماعی تلگرام را طراحی و راه اندازی کرد و برپایه گزارش ها در زمان کنونی نیز شمار کاربران آن به بیش از 100 میلیون نفر رسیده است.
براساس گزارش های انتشار یافته، تلگرام که ارتباط فیزیکی و حقوقی با روسیه ندارد و مقر آن در برلین آلمان است.
چندی پیش نیز گزارش شده بود که سازمان مسئول ارتباطات در روسیه از شبکه اجتماعی تلگرام خواسته اطلاعات لازم را ارائه دهد.
همچنین پیشتر اعلام شده بود، سازمان امنیت فدرال روسیه در ادامه برنامه ریزی ایمنی کردن ارتباطات حساس در برابر نفوذ احتمالی، در حال تدوین طرح ممنوعیت استفاده از شبکه های پیام رسان اجتماعی بدون مجوز و غیر امن برای مقام های این کشور است.
پایگاه روزنامه ایزوستیا نوشت: براساس این طرح مقام های روسی پس از نهایی شدن و اعلام دستور نمی توانند از شبکه های اجتماعی بدون مجوز شامل تلگرام و واتس آپ برای ارتباطات خود استفاده کنند.
شبکه تلویزیونی روسیه 24 روز یکشنبه در برنامه ای اعلام کرد که تروریست انتحاری که دو ماه پیش در ایستگاه مترو در سن پترزبورگ خود را منفجر کرد و بر اثر آن دهها نفر کشته و مجروح شدند از طریق سامانه تلگرام پیام گرفته بود.
در گزارش این شبکه تلویزیونی گفته شد: تروریست انتحاری در سن پترزبورگ از فرد تروریستی در سوریه دستور گرفته بود. افزون بر آن چند نفر از تروریست ها که در مسکو می خواستند اتوبوسی را منفجر کنند و پیش از این اقدام دستگیر شده بودند از تلگرام استفاده می کردند.

  • ۹۶/۰۴/۰۶

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">