ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تنظیم لایحه برای مسدودسازی تیک‌تاک در آمریکا

| چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۳:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

سیاستمداران آمریکایی بعد از اینکه دسترسی به تیک تاک را محدود کردند، اکنون امیدوارند که آن را به طور کامل ممنوع کنند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، سیاستمداران آمریکایی بعد از اینکه دسترسی به تیک تاک را محدود کردند، اکنون امیدوارند که آن را به طور کامل ممنوع کنند. اعضای مجلس نمایندگان و سنا لایحه‌هایی را ارائه کرده‌اند که تراکنش‌ها با شرکت مادر این شبکه اجتماعی را ممنوع می کند.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه اعلام کرد: لایحه ای دو حزبی به منظور جلوگیری از استفاده از تیک تاک را تقدیم مجلس سنا و نمایندگان خواهد شد. دفتر روبیو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قانون تمام تراکنش‌ها با شرکت بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک را ممنوع می کند.

در واکنش به این موضوع، یکی از سخنگویان تیک‌تاک گفت: این نگران‌کننده است که برخی از اعضای کنگره به‌جای تشویق دولت به نهایی کردن بررسی امنیت ملی تیک تاک، تصمیم گرفته‌اند با انگیزه‌های سیاسی دنبال ممنوعیت این شبکه اجتماعی باشند؛ موضوعی که هیچ کمکی به امنیت ملی آمریکا نمی‌کند.

کریس رای، مدیر اف‌بی‌آی در جلسه استماع ماه گذشته،گفت که تیک‌ تاک نگرانی‌ های امنیت ملی در آمریکا را افزایش داده، زیرا این خطر وجود دارد که چین از این برنامه برای تاثیرگذاری بر کاربران و یا کنترل موبایل یا کامپیوتر آنها استفاده کند.

در سال 2020، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، تلاش کرد تا کاربران جدید را از دانلود تیک تاک منع کند اما این موضوع در دادگاه شکست خورد.

گفتنی است که تیک تاک در حال حاضر با برخی اقدامات قانونی مواجه است. ایالت های مریلند و داکوتای جنوبی این برنامه را به دلیل نگرانی های امنیتی در دستگاه های دولتی ممنوع کرده اند. در همین حال، ایندیانا از این شبکه اجتماعی به دلیل فریب دادن کاربران درباره دسترسی به داده ها و نقض ایمنی کودکان در چین شکایت کرد. این شکایت، جریمه ای را برای تیک تاک به همراه دارد.

  • ۰۱/۰۹/۲۳

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">