ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تنها دو نماینده از ایران به IGF می روند

| دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۸۵، ۰۹:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir – در دومین و به عبارتی آخرین نشست هم اندیشی برای حضور در مجمع راهبری اینترنت (IGF)که در آتن برگزار می شود، ترکیب هیات ایران اعلام شد.

بر اساس این گزارش در نشستی که صبح امروز و در محل شورای عالی فناوری اطلاعات برگزار شد نمایندگانی از بخش دولتی، جامعه مدنی، بخش خصوصی و رسانه ها حضور داشتند. در این جلسه نیز همچون جلسه گذشته در ابتدا پیمان سعادت از دیپلمات های وزارت امورخارجه که از ابتدای شکل گیری مباحث مربوط به اجلاس جامعه اطلاعات در نشست های بین المللی مختلف به عنوان نماینده ایران حضور داشته به ارایه گزارشی از جزییات نشست مجمع عمومی راهبری اینترنت پرداخت. در ادامه نیز حضار به طرح نقطه نظرات و پیشهادات خود در مورد چگونگی اتخاذ مواضع رسمی ایران پرداختند.

در بخش پایانی جلسه نیز حاضران با توجه به فرصتی کمتر از ده روز که به برگزاری نشست آتن مانده است خواستار مشخص شدن ترکیب هیات ایران برای حضور در این مجمع شدند که ریاضی دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات به محدودیت بودجه در نظر گرفته شده برای این امر اشاره کرد و گفت: ریاست جمهوری با حضور یک نماینده از وزارت ارتباطات و یک نماینده از وزارت امور خارجه در این مجمع موافقت کرده اند. به این ترتیب از وزارت ارتباطات مهندس عبدالمجید ریاضی و از وزارت امور خارجه نیز پیمان سعادت به عنوان نمایندگان ایران در اجلاس آتن حضور خواهند داشت.

اگرچه در ادامه جلسه حاضران نسبت به احتمال حضور کمرنگ ایران با توجه به کمبود کارشناسان و نمایندگان بخش دولتی، بخش خصوصی، جامعه مدنی و روزنامه نگاران از یک سو و گستردگی مباحث و جلسات پیرامون نشست مجمع راهبری اینترنت اظهار نگرانی کردند.

در نهایت نیز تاکید شد که ایران با توجه به زمان اندک و امکانات موجود بهتر است توان خود را برای اجلاس سال بعد که در کشور برزیل برگزار می شود به کار گیرد.
گزارش ایسنا در این رابطه

  • ۸۵/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">