ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهیه‌ پیش‌نویس متن قانون جامع ارتباطات

| شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۸۶، ۰۷:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

تهیه‌ی پیش‌نویس متن قانون جامع ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، تدوین پروانه‌ی اپراتور اول و متن شرایط و ضوابط اپراتور سوم تلفن همراه از جمله مهمترین اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 86 به شمار می‌رود.

محمود خسروی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب و با ارایه‌ی توضیح درباره‌ی مهم‌ترین برنامه‌ها و عملکرد این سازمان در سال جاری اظهار کرد: فراخوان شناسایی فعالان بخش پست در کشور، پیش نویس آیین‌نامه ارایه‌ی خدمات MMS، بررسی و محاسبه پایه حق مجوز شبکه وای‌مکس در سطح کشور و کیفیت خدمات مربوط به آن برای اولین بار در کشور و بررسی کارشناسی و حذف هزینه‌ی کالرآیدی از قبوض مشترکان تلفن همراه از جمله برنامه‌های مهم سازمان در سال گذشته محسوب می‌شود.

وی، بررسی نظام‌های تعرفه‌گذاری تلفن‌های همراه پیش پرداخت و پس پرداخت در سطح بین‌الملل، بررسی و ارایه‌ی پیشنهاد در خصوص طرح اتصال مدارس کشور به شبکه‌ی جهانی اینترنت، بررسی نظام تعرفه‌گذاری مرکز نگهداری داده‌ها (IDC)، تدوین آیین نامه تامین، توزیع و عرضه خدمات اینترنت و اینترانت ملی و تدوین متمم سند تعرفه‌های خدمات مخابراتی و امکانات مرتبط را از دیگر فعالیت‌های مهم سازمان عنوان کرد.

به گفته‌ی او پروژه‌های دیگری که از سوی سازمان انجام شد، تدوین تعرفه خدمات مجتمع دیجیتالی، تعرفه استفاده از باجه اینترانت همگانی با دستگاه مولتی مدیا، تعرفه ارتباط مشترکان تلفن‌های ثابت و همراه با شبکه پی‌جو، تعریف مالک تلفنی و سرویس پیام کوتاه رومینگ بین‌المللی محسوب می‌شود.

خسروی تدوین تعرفه‌ی خدمات مخابراتی و امکانات مرتبط را از دیگر پروژه‌های سازمان دانست و گفت: تدوین تعرفه‌ی مکالمات تلفن‌های ثابت بی‌سیم روستایی (WLL) به صورت اعتباری، تدوین تعرفه شبکه‌ی هوشمند، تدوین تعرفه شارع (MISN)، تدوین شرایط و ضوابط و صدور پروانه ارایه خدمات انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره‌یی (SAP) و تدوین شرایط و ضوابط و صدور پروانه ارایه خدمات انتقال داده (PAP) از دیگر عملکردهای سازمان است.

رییس سازمان تنظیم مقررات در ادامه به ضوابط اجرایی توزیع کنندگان اینترنت (ISDP) با صدور پروانه ISDP اشاره و اظهار کرد: توزیع اینترنت به عرضه‌کنندگان اینترنت به موازات شرکت‌های مخابراتی استانی و شرکت فن‌آوری اطلاعات انجام می‌گیرد و شرکت‌های دارای پروانه‌ی ISDP با رعایت شرایط و ضوابط ISP می‌توانند به بهره برداران نهایی نیز پهنای باند ارایه دهند.

وی، بررسی و تدوین فراخوان ارایه‌ی خدمات عمومی انتقال داده‌های بی‌سیم مبتنی بر فن‌آوری Wimax را از دیگر فعالیت‌های سازمان دانست و گفت: با توجه به این که امکان ارایه خدمات با سیم در تمام نقاط کشور وجود ندارد با صدور این پروانه و آغاز به کار دارندگان این پروانه مشکل انتقال داده‌ها از قبیل صورت، اینترنت، داده به صورت چشمگیری حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: بررسی و تهیه پیش نویس آیین‌نامه اجرایی مراکز خدمات داده‌ی اینترنتی (IDC)، صدور پروانه خدمات تلفن ثابت (PSTN) از دیگر اقدامات مهم سازمان است که دارندگان این پروانه به موازات شرکت‌های مخابراتی استانی در زمینه‌ی ارایه خدمات تلفن ثابت به مشترکان فعالیت دارند.

وی افزود: سازماندهی و ضابطه‌مند کردن ورود، خرید، تولید و فروش تجهیزات رادیویی و تهیه دستورالعمل صدور پروانه در این خصوص و تصویب آن در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات و ابلاغ و اعلام همگانی از طریق سایت سازمان، تدوین ضوابط و تعیین محاسبه حق امتیاز و پروانه شبکه‌ی انتقال داده بی‌سیم با استفاده از فن‌آوری وای مکس و آماده کردن برای ارایه و تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات از دیگر موارد است.

به گفته‌ی خسروی ارایه ساختار مطلوب بانک اطلاعات رادیویی، ارایه مواد قانونی مرتبط با قانون جامع ارتباطات کشور، تایید نمونه تجهیزات مخابراتی ساخت داخل کشور برا ی اولین بار از دیگر برنامه‌های انجام شده سازمان بود.

او در پایان نظارت و بازبینی 215 هزارو956 ایستگاه رادیویی و تجهیزات ارتباطی در گمرکات، نظارت دائم بر 13700 شبکه‌ی رادیویی، نظارت دوره‌یی بر 7850 شبکه‌ی رادیویی را از دیگر اقدامات مهم سازمان در سال 86 دانست.

  • ۸۶/۱۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">