ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توسعه فعالیت های مجازی در تهران

| يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۸۵، ۰۲:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

پیش نویس طرح کاهش تردد در شهر تهران، نهایی شد و با انجام آخرین اصلاحات از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان هفته جاری، برای تصویب تقدیم هیات دولت می‌شود.

محمدحسن محبیان عراقی، مدیرعامل شرکت پست،اظهار داشت: در آبان ماه سال جاری، هیات دولت با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر ارتباطات، این وزارت را مکلف به اجرای طرحی به منظور کاهش تردد در شهر تهران کرد و شرکت پست نیز به عنوان متولی طرح، با برگزاری جلساتی در کمیته‌ای متشکل از برخی سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مرتبط در مدت زمان کوتاهی طرح را نهایی کرد.

محبیان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، افزود: براساس دستور هیات دولت، وزارت بازرگانی، بانک مرکزی، استانداری تهران، شهرداری تهران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت مخابرات ایران و شرکت فناوری اطلاعات، نهادهایی بودند که شرکت پست را در تهیه طرح کاهش تردد در شهر تهران یاری کردند.

وی، از برپایی 18 جلسه جهت تهیه و آماده شدن طرح فوق خبر داد و افزود: طرح کاهش تردد در شهر تهران، در صورت امکان، در سایر شهرهای بزرگ دیگر نیز قابل الگوبرداری است؛ در حقیقت، ایجاد و راه انداری روشهای مجازی و استفاده از روشهای جایگزین، دو سیستم مطرح در طرح بوده و بسیاری از فعالیت ها با استفاده از این روش در قالب "اقدامات مجازی" در نظر گرفته شده است.

محبیان، افزایش راندمان سازمان‌ها و کاهش آلودگی هوا را از جمله مزایای اجرای این طرح دانست و خاطرنشان کرد: افزایش اطلاع‌رسانی عمومی، کمک موثری به منطقی کردن حجم مراجعات مردم به سازمان‌های دولتی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پست، تصریح کرد: 13 ماده در این طرح مطرح شده که در صورت تصویب، تمام سازمان ها، ملزم به ایجاد فعالیتهای مجازی و الکترونیکی بین 6 تا 18 ماه خواهند بود.

محبیان، در پایان گفت: پیش نویس طرح تهیه و از سوی تمامی اعضا و وزیر ارتباطات امضا شده و تا پایان همین هفته نیز تقدیم دولت خواهد شد.

  • ۸۵/۱۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">